logo
logo
ازدواج کودک همسران منجر به طلاق زودرس می‌شود

✅ازدواج کودک همسران منجر به طلاق زودرس می‌شود/یک کودک به‌عنوان مادر و یا همسر نمی‌تواند وظایف اساسی خود را انجام دهد

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص سن ازدواج دختران، اظهار داشت: همکاران من در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع هستند و در دیدار فراکسیون زنان با آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص سن ازدواج جوانان و یا کودک همسری ایشان اظهار نظر کردند.

? در رابطه با کودک همسری و یا سن ازدواج کودکانی که شاید به بلوغ جسمی و جنسی رسیده‌اند جلساتی را با معاونت حقوقی ریاست جمهوری، خانم مولاوردی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم

?بلوغ عقلی و اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

? باید همه ابعاد و زوایا را در زمینه سن ازدواج دختران در نظر بگیریم که این مسئله نیازمند یک کار کارشناسی است

? باید از نظرات روانشناسان، جامعه شناسان متخصص و همچنین فقها در این زمینه استفاده کنیم و بعد از برگزاری جلسات با حضور خانم جنیدی، مولاوردی و ابتکار یک نتیجه نهایی را از فراکسیون به‌عنوان یک طرح در صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

? هستند افرادی که اعتقاد دارند سن ازدواج در دین مبین اسلام را باید ملاک قرار دهیم

? تعدادی از همکاران این اعتقاد را دارند که احتمال دارد دختران ما به بلوغ عقلی و اجتماعی نرسیده، توانایی مدیریت خانواده را نداشته و خود این افرادکودک باشند و ازدواج آنها در آینده منجر به طلاق‌های زودرس شود.

?یک کودک به‌عنوان یک مادر و یا همسر ممکن است نتوانند وظایف اساسی خود را به‌خوبی انجام دهد و نسبت به حقوق شهروندی خود اطلاعات کامل و کافی را ندارد.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات