logo
logo

قرارداد شماره———–

تاریخ——

ماده ۱- مشخصات طرفین

این قرارداد و دیگر الحاقیه های ان که یک مجموعه غیرقابل تفکیک است در تاریخ —- فی مابین شرکت —- با شماره ثبتی———- به ——- با مدیریت آقای ———- به کدملی ———— به عنوان فروشنده و آقای —— به کدملی —— و شماره تماس —– که خریدار نامیده میشود طبق مقرراتی و شرایطی که در اسناد و مدارک این قرارداد درج شده و جزء لاینفک آن است منعقد میشود و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

 

ماده ۲- موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از فروش کالای ——————- به قیمت ———- ریال که مشخصات پیوست قرارداد شده است.

 

ماده ۳- مبلغ قرارداد

۱-۳ثمن معامله به میزان ——- ریال به طور مقطوع تعیین گردید.

۲-۳ نحو پرداخت:

توافق گردیده که مبلغ ——— ریال به عنوان پیش پرداخت طی چک شماره —— در تاریخ —– پرداخت گردد.

الباقی ثمن به میزان ——- ریال همزمان با تحویل کالا طی چک شماره ———- بانک ——– تسویه حساب میشود.

 

ماده ۴- تاریخ حمل

کالاهای این موضوع قرارداد در صورت پرداخت مبلغ — ریال طبق بند ۳-۱ طی مدت —- روز پس از تاریخ به آدرس ———- تحویل داده میشود.

لازم به ذکر است که هزینه حمل با خریدار میباشد و فروشنده در قبال آن مسئولیتی ندارد.

 

ماده ۵- تعهدات خریدار

۱-۵ خریدار متعهد میگردد که مبلغ قرارداد را مطابق ماده ۳ پرداخت نماید در غیر این صورت فروشنده حق فسخ قرارداد را  طی ارسال اظهار نامه به خریدار  بدون نیاز به مراجع قضایی به صورت یک طرفه دارد و هیچ مسئولیتی در قبال این فسخ نخواهد داشت.

۲-۵ خریدار موظف است که هزینه حمل کالا از محل شرکت تا آدرس اعلامی خود را بپردازد و در صورت نیاز کالا را نیز بیمه کند.

۳-۵ خریدار میبایستی پس از تحویل کالا آن را وارسی نماید و در صورت وجود عیب یا نقص در آن طی صورت جلسه کتبی آن را به فروشنده اعلام نماید در غیر این صورت فروشنده نسبت به معیوب بودن کالا مسئولیتی نخواهد داشت.

 

ماده ۶- تعهدات فروشنده

۱-۶ فروشنده متعهد میگردد که کالا را مطابق با عرف تجاری و نوع و جنس و خصوصیات جنس بسته بندی نماید.

۲-۶ فروشنده موظف است کالا را در مهلت تعیین شده به خریدار تحویل دهد.

۳-۶ فروشنده میبایستی با خریدار در تحویل کالا تعامل و همکاری نماید.

 

ماده ۷- موارد فسخ قرارداد

۱-۷ در صورت عدم پرداخت ثمن قرارداد مطابق با ماده ۳ از سوی خریدار.

۲-۷ ورشکستگی، مصادره اموال، انحلال فروشنده یا خریدار.

۳-۷ در صورتی که خریدار از تعهدات مندرج در ماده ۵ امتناع نماید.

در صورت فسخ از سوی خریدار یا فروشنده، طرف فسخ کننده باید از طریق ارسال ظهار نامه در آدرس اعلام شده به طرف دیگر قرارداد اطلاع دهد  و هیچ مسئولیتی از بابت فسخ نخواهد داشت

 

ماده ۸- تغییر اقامتگاه طرفین

در صورتی که هریک از طرفین در مدت قرارداد نشانی خود را تغییر دهد موظف است ظرف هفت روز کتبا آدرس جدید خود را اطلاع دهد در غیر این صورت کلیه اظهارنامه، نامه، ابلاغیه و مکاتبات به نشانی قانونی ارسال شده و ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

 

ماده ۹- حوادث قهری

حوادث قهری به معنی بروز هرگونه شرایطی خارج از اختیار فروشنده  خریدار، به رغم پیش بینی تمهیدات لازم و معقول توسط دو طرف است، که ادامه کار را غیرممکن کند.

عدم انجام تعهدات قراردادی توسط هریک از دو طرف به علت بروز شرایط قهری، به منزله قصور یا نقض قرارداد تلقی نمی شود. همچنین، هیچ یک از دو طرف، مسئول خسارت هایی که طرف دیگر در نتیجه عدم اجرا و یا تاخیر در اجرای تعهدات خود ناشی از شرایط قهری، دیده است، نخواهد بود.

هرگاه به نظر هریک از دو طرف ، شرایط قهری پیش آمده باشد، که باعث وقفه و عدم امکان اجرای تعهدات قراردادی از سوی وی شود، بی درنگ مراتب را کتبا به طرف دیگر اطلاع می دهد.

 

ماده ۱۰- حل اختلاف

هرگاه در اجرا یا تفسیر مفاد این قرارداد اعم از اعتبار، انعقاد، خاتمه و سایر موضوعات اختلاف نظر پیش بیاید و یا مواردی در قرارداد مبهم و یا ساکت باشد و یا بنا بر بین دو طرف اختلافی حاصل شود و از طریق مذاکرات و دوستانه حل و فصل نشود طرفین میتوانند موضوع اختلاف را به مراجع قضایی تهران ارجاع دهند و بدیهی است که پرداخت کلیه هزینه های دادرسی بر عهده طرفیست که حکم بر علیه او صادر میگردد و طرفین ملزم هستند تا زمان حل اختلاف به تعهدات خود عمل نمایند.

تبصره: چنانچه بخشی از این قرارداد بر اساس رای مرجع رسیدگی غیر قابل اجرا و غیر قانونی تشخیص داده شود صرفا آن بخش از قرارداد بلااثر شده لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

 

ماده ۱۱- یکپارچگی قرارداد

قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه یکپارچه را تشکیل میدهند که بین طرفین به توافق رسیده. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، مکاتبات و ارتباطات ( شفاهی یا کتبی ) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته میگردد.

 

ماده ۱۲- تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد این قرارداد صرفا با توافق قبلی و کتبی طرفین امکان پذیر است.

 

ماده ۱۴- اسناد و مدارک ضمیمه قرارداد

۱-۱۴

۲-۱۴

 

ماده ۱۵- نسخ قرارداد

این قرارداد در — ماده، در تاریخ — در شهر —- تنظیم و امضا گردید که دارای —- نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع کامل از مفاد آن به امضای طرفین میرسد