logo
logo
اطلاعات تکمیلى در خصوص راه اندازى آزمایشى سامانه آگهی الکترونیک قضایی

✅اطلاعات تکمیلى در خصوص راه اندازى آزمایشى سامانه آگهی الکترونیک قضایی

?در حال حاضر کلیه آگهی های اوراق قضایی صادره طی یک ماه اخیر که از طریق فرم ابلاغیه سمپ صادر شده در این سامانه قرار گرفته است و همانند اخطاریه ها، در پایان هر روز ابلاغیه هایی که نحوه ابلاغش نشرآگهی انتخاب شده در این سامانه قرار خواهد گرفت.

✅ این سامانه از دو بخش تشکیل شده است:

? آگهی اوراق قضایی: ابلاغیه هایی که باید آگهی شوند.
? آگهی اعلامی: آگهی هایی مثل مزایده و انحصاروراثت که از نوع ابلاغیه نیستند و مخاطب آن شخص خاصی نیست.

? هر کس می‌تواند فهرست آگهی های درج شده در این سامانه را ببیند ولی پیش نیاز مشاهده متن ابلاغیه و پیوست های آن، ثبت نام در سامانه ثنا می‌باشد.

نام و نام خانوادگی مخاطب آگهی های اوراق قضایی باید با مشخصات شخص جستجوگر تطابق داشته باشد و همه ابلاغیه ها به وی نشان داده نمی‌شود.

پس از افزوده شدن لینک سامانه به روزنامه حمایت، عملا همه شرایط برای اجرای طرح (آگهی اوراق قضایی) آماده است و فقط بایستی کارکنان شعب خصوصا مقامات قضایی توجیه شوند.

در حال حاضر درج آگهی در این سامانه بدون هزینه انجام می شود.
در آینده نزدیک و پس از بررسی های کامل تر، موقع ارایه دادخواست در دفاترخدمات، در صورتی که خوانده مجهول المکان باشد، هزینه نشرالکترونیک آگهی از وی اخذ خواهد شد.

⚪️ بدین ترتیب بخشی از فرآیند صدور آگهی که مربوط به ابلاغ پرداخت هزینه نشر آگهی و پرداخت آن توسط خواهان (یا ذینفع) می شود، حذف خواهد شد و در کوتاه کردن زمان رسیدگی به این پرونده ها، تاثیر زیادی خواهد داشت.
از طریق روزنامه حمایت هم با این سامانه لینک برقرار می شود/آراى قضایى

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات