logo
logo
اگر سند وکالت_رسمی تفویض شده مسبوق به انعقاد قرارداد عادی بیع نباشد…

✅چکیده:
اگر سند وکالت_رسمی تفویض شده مسبوق به انعقاد قرارداد عادی بیع نباشد و از دیگر قرائن انعقاد بیع احراز نشود، به اعتبار اینکه وکالت فقط در نفس وکالت تأثیر دارد، نمی‌توان آن را به منزله انتقال تلقی نمود.

?شماره رای نهایی: ۹۱۰۹۹۷۰۰۰۱۰۰۱۳۷۳

✅رای دادگاه تجدیدنظر

درخصوص تجدیدنظرخواهی بانو ب.ع. به طرفیت آقایان۱- م. ۲- غ. شهرت هر دو الف.نسبت به دادنامه شماره ۱۶۵۶-۱۷/۱۰/۹۰ موضوع پرونده کلاسه بایگانی ۹۰۰۸۹۳ مسبوق به دادنامه غیابی شماره ۱۴۰۱-۹/۹/۹۰ شعبه ۲۳۷ دادگاه خانواده تهران که به موجب آن با پذیرش دعوی #معترض_ثالث_اجرایی (تجدیدنظرخوانده ردیف دوم) با تکیه بر سند رسمی وکالت تفویض شده به معترض ثالث مرقوم به شماره ثبت ۴۳۳۷۹-۲۰/۶/۸۷ دفتر اسناد رسمی شماره ۱۹ شهرری و مقدم بودن تاریخ وکالت مرقوم بر تاریخ ۱۲/۳/۸۸ که بانوی تجدیدنظرخواه طی آن مبادرت به تسلیم دادخواست مطالبه مهریه نموده است حکم به رفع توقیف از مال توقیف شده به وصف مقید در دادنامه تجدیدنظرخواسته صادر گردیده است.
اینک اما با التفات به محتویات پرونده و مفاد لایحه ضمیمه دادخواست تسلیمی تجدیدنظرخواه چون وکالت تفویضی مستند دعوی معترض ثالث اجرایی مسبوق به انعقاد قرارداد عادی بیع نبوده و مآلاً به اعتبار اینکه وکالت فقط در نفس وکالت تأثیر داشته و نمی‌توان آن را به منزله انتقال تلقی نمود خاصه آنکه معترض ثالث برادر #محکوم‌ٌعلیه بوده است بنا به مراتب دادنامه تجدیدنظرخواسته را که بدون مطمح نظر قراردادن امر مذکور صادر گردیده واجد ایراد قضایی تشخیص و با استناد به مقررات مواد ۳۴۸ و ۳۵۸ از قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی وانقلاب در امور مدنی ضمن نقض آن حکم به بطلان دعوی معترض ثالث اجرایی مرقوم صادر و اعلام می‌نماید. این رأی قطعی است.
?شعبه ۵۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات