logo
logo
ایجاد جرم مزاحمت تلفنی به وسیله تلفن همراه از طرف زوج برای زوجه امکان‌پذیر است

✅چکیده:
ایجاد جرم مزاحمت تلفنی به وسیله تلفن همراه از طرف زوج برای زوجه امکان‌پذیر است.

?تاریخ رای نهایی:
۱۳۹۲/۰۲/۰۴
?شماره رای نهایی: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۱۹۰۰۱۰۸

✅رای بدوی

در خصوص اتهام آقای ت.ی. فرزند ی.، ۳۵ ساله، اهل و ساکن تهران، آزاد به قید معرفی کفیل دایر بر ترک انفاق و فحاشی و ایجاد #مزاحمت با ارسال #پیامک موضوع شکایت خانم س.الف. به شرح منعکس در پرونده. دادگاه: با توجه به شکایت شاکی خصوصی، تحقیقات معموله و متن پیامک‌های ارسال شده و کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی تهران، و دفاعیات ناموجه متهم در دادسرا و عدم حضور در دادگاه با وصف احضار از آدرس اعلامی، بزهکاری وی را محرز دانسته [و] به استناد ۴۶ و ۶۰۸ و ۶۴۱ و ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی دادگاه نام‌برده را به لحاظ #ترک_انفاق به تحمل پنج ماه حبس و به لحاظ #فحاشی و مزاحمت با ارسال پیامک چون موضوع از مصادیق تعدد معنوی بوده نام‌برده را با اعمال بند۲ ماده۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جزای نقدی به نفع صندوق دولت محکوم می‌نماید. رأی صادره غیابی [و] ظرف ده روز پس از ابلاغ، قابل واخواهی در این دادگاه، سپس ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.
?رئیس شعبه ۱۱۷۳ دادگاه عمومی جزایی تهران

✅رای واخواهی

درخصوص واخواهی آقای م.ک. به وکالت از ت.ی. از دادنامه‌ی غیابی شماره: ۰۱۰۷۱ـ۲۷/۱۰/۹۱ موضوع پرونده کلاسه: ۹۱۰۷۳۰ این دادگاه که به موجب آن مشارٌالیه به اتهام ترک انفاق و فحاشی و مزاحمت با شکایت س.الف. به: تحمل ۵ ماه حبس و پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردیده است؛ دادگاه نظر به محتویات پرونده و با عنایت به اینکه وکیل معترض در این مرحله از رسیدگی نیز اعتراض مؤثر و دلیل محکمه‌پسندی که موجبات نقض دادنامه معترضٌ‌عنه را ایجاب کند به عمل نیاورده و دادنامه‌ی معترضٌ‌عنه وفق موازین قانونی صادر گردیده است علی‌هذا مستنداً به ماده ۲۱۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری با رد اعتراض معترض، دادنامه معترضٌ‌عنه را عیناً تأیید می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.
?رئیس شعبه ۱۱۷۳ دادگاه عمومی جزایی تهران

✅رای دادگاه تجدید نظر

درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای م.ک. به وکالت از آقای ت.ی. نسبت به دادنامه شماره ۱۱۱۹ مورخ ۱۱/۱۱/۹۱ که در مقام واخواهی از دادنامه شماره ۱۰۷۱ مورخ ۲۷/۱۰/۹۱ شعبه ۱۱۷۳ دادگاه عمومی جزایی تهران اصدار یافته و مبنی بر صدور حکم بر محکومیت تجدیدنظرخواه از اتهام ترک انفاق به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری و از اتهام ایجاد مزاحمت تلفنی و فحاشی (با اعمال موضوع تعدد معنوی جرم) به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی بوده با ملاحظه لایحه اعتراضیه تقدیمی و با توجه به محتویات و مستندات موجود و اظهارات اخذ شده نظر به اینکه دادنامه صحیحاً و در راستای مقررات اصدار یافته و در این مرحله از رسیدگی نیز دلیل موجهی که موجبات نقض آن را فراهم نماید ارائه نگردیده است، لذا به استناد بندالف ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن رد اعتراض، دادنامه معترضٌ‌عنه تأیید می‌گردد. این رأی قطعی است.

?رئیس شعبه ۱۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه/پژوهشگاه قوه قضاییه

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات