logo
logo
تدوین طرح نحوه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی

✅تدوین طرح نحوه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی/ پیشنهاد برگزاری تجمعات بدون مجوز و در مقابل مجلس

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص لایحه کارشناسی تجمعات اعتراضی در کشور، گفت: اصل بیست و هفتم قانون اساسی و بنا بر تفسیر سال ۶۲ هیچ کدام از اجتماعات و راهپیمایی‌هایی که بدون حمل سلاح بوده نیازمند دریافت مجوز نیستند. از این رو دولت در لایحه مورد نظر باید این موضوع را لحاظ کند.

? طرح نحوه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی تهیه شده است، این طرح که به امضای نمایندگان رسیده و بعد از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۷ تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد هم به موضوعات مذکور اشاره دارد به نوعی که در این طرح خیابان حاشیه مجلس شورای اسلامی به عنوان مکان برگزاری اجتماعات پیشنهاد داده شده است.

? مقابل مجلس به عنوان مکان برگزاری تجمع پیشنهاد داده شده است، تامین امنیت و پاسخگویی مسئولان هم باید در لایحه دولت مورد توجه واقع شود.

? در طرح مذکور برای تامین امنیت اعتراضات و پاسخگویی هم مواردی لحاظ شده به نوعی که در صورت تجمع ۱۰۰ نفر، ۳۰۰ نفر، ۷۰۰ نفر، هزار نفر و ۲ هزار نفر و بیشتر به ترتیب نماینده مجلس، رئیس کمیسیون تخصصی مجلس، از اعضای هیات رئیسه مجلس، نایب رئیس مجلس و رئیس مجلس برای پاسخگویی باید حاضر شوند.

? این مصوبات نیز باید چاپ شده تا از ضمانت اجرایی برخوردار شود، در صورتی که تجمع‌کننده‌ها خلاف قانون اقدامی را مرتکب شوند بر اساس قوانین موجود با آنها برخورد خواهد شد در غیر این صورت تجمع کننده‌ها باید بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی از آزادی مدنی برخوردار باشند.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات