logo
logo
توضیحات سخنگوی قوه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده «کاسپین»

? توضیحات سخنگوی قوه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده «کاسپین»

?محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود گفت:

?شرکت‌های تعاونی اعتباری براساس دو کوتاهی یعنی اولاً وزارتخانه‌ای که مجوز اشتباهی داد و دوم بانک مرکزی که نظارت نکرد مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.
?در سال ۹۴ در راستای ساماندهی بانک مرکزی با تعدادی از تعاونی‌ها صحبت کردند و قرار شد آنها را منحل کنند، شرکت‌ها را و یک موسسه اعتباری به نام کاسپین تشکیل دهند و سهامدارانش همین سهامداران شرکت‌های منحله باشند.
?برای تسویه حساب با مردم تعاونی کاسپین مجوز می‌گیرد و قبل از اینکه موسسه اعتباری کاسپین روشن شود که چه نوع تعهداتی باید بپذیرند فعل و انفعالی رخ می‌دهد و عده‌ای از سپرده گذاران شکایت می‌کنند و برخی هم می‌روند حساب خود در موسسه فرشتگان را می‌بندند و توقیف می‌کنند.
?ما دستور العملی صادر کردیم و از دادگستری استان تهران خواستیم که این پرونده به صورت خارج نوبت رسیدگی شود و حتی به سایر دادگستری‌های کشور هم نامه زدیم تا هرگونه دادخواستی که در این خصوص به دادگستری رسید اموالی بدون هماهنگی توقیف نشود تا بدانیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
?ما این نگرانی را داشتیم که شاید فرشتگان و کاسپین پول عده‌ای را بدهد و سر مابقی بدون کلاه بماند که باز هم قرار شد فکری به حال این وضع شود.
?تا این لحظه ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و این در حالی است که ۵۹ حساب به دلیل شکایت شکات خصوصی بسته شده بود و قرار شد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به همه مطالبه گران پرداخت شود.
?در این پرونده موسسه فرشتگان کسری دارد ما هم که پولی نداریم که بدهیم باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا اموال مخفیانه‌ای دارند یا خیر.
?تا امروز مشخص شده که فردی که همه امورات فرشتگان را برعهده داشته است سوءاستفاده شخصی کرده البته رقم آن هنوز مشخص نشده است.
?کسری بودجه فرشتگان همه‌اش به دلیل سوءاستفاده شخصی نبوده بلکه یک بخشی از آن هم به دلیل سودهایی بود که از اصل پول مردم به سایرین می‌پرداخته‌اند اما اینکه چقدر کسری وجود دارد و چه می‌شود کرد باید بدانیم که این موسسات خیلی حساب و کتابشان دقیق نیست.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات