logo
logo
حکم دادگاه عمومی کیفری مبنی بر احراز رابطه نامشروع زوجه

✅چکیده:
حکم دادگاه عمومی کیفری مبنی بر احراز رابطه نامشروع زوجه نمی‌تواند مثبت عدم صلاحیت اخلاقی زوجه و اشتهار او به فساد اخلاقی و سلب حضانت دختر از مشارٌالیها باشد.

?تاریخ رای نهایی:
۱۳۹۱/۱۱/۰۹
?شماره رای نهایی: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۰۲۰۲۰۸۸

✅رای دادگاه بدوی

فرزند ط. با وکالت خانم م.ر.، ه.ع. به‌ خواسته صدور حکم مبنی بر سلب حضانت فرزند دختر ۵ ساله به نام الف. دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده ضمن احراز رابطه زوجیت اصحاب دعوی حسب دلالت مندرجات سند نکاحیه پیوست پرونده، نظر به اینکه خواهان دلیل عدم صلاحیت زوجه را حکم قطعی کیفری مبنی بر رابطه نامشروع استناد نموده است، لیکن چنین حکمی نمی‌تواند عدم صلاحیت اخلاقی زوجه را به گونه‌ای که اشتهار به فساد اخلاقی وی را ثابت نماید، مؤثر باشد و از طرفی با توجه به اینکه فرزند مشترک دختر می‌باشد مصلحت و غبطه طفل اقتضا می‌کند نزد مادر زندگی کند، لذا با توجه به مراتب فوق، دادگاه دعوی خواهان را غیر ثابت تشخیص و مستنداً به مواد ۱۱۶۸و۱۱۶۹ و بند ۲ ماده ۱۱۷۳و۱۱۷۵ قانون مدنی حکم بر بطلان دعوی خواهان صادر و اعلام می‌نماید. رأی صادره حضوری ظرف ۲۰روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.
?رئیس شعبه ۲۸۱ دادگاه عمومی خانواده ‌تهران

✅رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی آقای ح.ک. با وکالت آقای پ.ب. از دادنامه ۹۱۰۱۱۰۰ مورخ ۲۰/۸/۹۱ شعبه محترم ۲۸۱ دادگاه خانواده تهران که به موجب آن در خصوص دعوی مطروحه تجدیدنظرخواه به طرفیت خانم س.م. به‌ خواسته سلب حضانت فرزند (دختر) پنج ساله به نام الف. که در پرونده کلاسه ۹۱۰۷۶۵ حکم به رد دعوی به‌شرح دادنامه تصدیر گردیده، وارد نمی‌باشد. زیرا رأی بر اساس قواعد جاری و تشریفات ساری اصدار یافته و ایرادی از حیث ماهوی یا شکلی به آن وارد نیست و استدلال محکمه محترم بدوی و نیز استناد آن صحیح است و تجدیدنظرخواه دلیلی که موجبات نقض یا بی‌اعتباری دادنامه را فراهم نماید، ارائه ننموده است. بنا به مراتب دادگاه در استناد به قسمت اخیر ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۲۱/۱/۱۳۷۹ در امور مدنی، ضمن رد اعتراض معترض، دادنامه معترض‌ٌعنه را عیناً ‌تأیید می‌نماید. رأی دادگاه به موجب ماده ۳۶۵ همین قانون قطعی است.

?رئیس شعبه ۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشاران دادگاه/پژوهشگاه قوه قضاییه

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات