logo
logo
دو راى ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ با مجازات هاى جایگزین حبس جالب

✅دو راى ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ با مجازات هاى جایگزین حبس جالب

۱️⃣مجازات جامحکوم شدن شکارچی جوجه تیغی به چاپ ۱۴متر بنر با موضوع محیط زیست

جوجه‌تیغی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهمین شکار ۲قلاده جوجه تیغی به چاپ ۱۴متر بنر با موضوع ارزش حیوانات درحیات وحش کهگیلویه و بویراحمد محکوم شدند.

به گزارش ایسنا، سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: این متهمین فرصت دارند با هماهنگی اجرای احکام کیفری حداکثر ظرف مدت یک ماه ۷عدد بنر به طول ۲ و عرض۱متر در میادین شهر قلعه رئیسی نصب کند.

وی بیان کرد: در استان با تعاملات خوب و قابل قبولی که با مراجع انتظامی و قضایی ایجاد شده، مامورین نیروی انتظامی پاسگاه کوشک قلعه رئیسی به ۲ نفر متخلف برخورد می کنند که بوسیله ۳ قلاده سگ آموزش دیده، ۲قلاده جوجه تیغی شکار و به مقصد برازجان استان بوشهر در حرکت بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای متخلفین پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که درادامه رسیدگی متهمین به شکار ۲ قلاده جوجه تیغی محکوم می شوند.

هاشمی ضمن تشکر ویژه از توجه دادیار محترم شعبه اول دادگاه عمومی بخش چاروسا به مقوله حفظ و اهمیت محیط زیست گفت: متهمین به ۱۸میلیون ریال جریمه کیفری و چاپ ۷ عدد بنر به طول ۲ متر وعرض یک متر با مضامین ارزش حیوانات درحیات وحش و فتوای مراجع عالیقدر کشور در مورد احکام شرعی خوردن گوشت جوجه تیغی، چاپ و در سطح شهر قلعه رئیسی و مکانهای پرتردد نصب کند.

۲️⃣متهم به جرم فک پلمب گمرکی مکلف به حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم شد

?دادرس دادگاه عمومی شهرستان مهریز، مجازات ۴ ماه حبس تعزیری یک محکوم را به ازای حفظ جزء ۳۰ قران کریم در مدت یکسال تعلیق کرد.

?متهم به جرم فک پلمب گمرکی، براساس موضوع شکایت، مجموع اوراق و محتویات پرونده و گزارش مرجع انتظامی با استناد به ماده ۴۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری به چهار ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

?نظر به جوانی و متأهل بودن متهم و با عنایت به اصل فردی کردن مجازات و مناسب بودن مجازات با عمل ارتکابی، با اجازه حاصل از مواد ۴۰، ۴۶، ۴۹، و ۵۴ از قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، مجازات مذکور به مدت یک سال تعلیق مراقبتی و این فرد مکلف به حفظ جز سی قرآن کریم شد.

?چنانچه در ایام تعلیق، مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب حد، قصاص، دیه و یا تعزیر تا درجه هفت گردد، پس از قطعیت حکم اخیر و علاوه بر مجازات آن، مجازات معلق شده نیز به اجرا در خواهد آمد.
/میزان

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsisla

موضوعات