logo
logo
فراوانی پرونده‌های «فحاشی و اهانت» نمودی از پایین بودن آستانه تحمل مردم

✅فراوانی پرونده‌های «فحاشی و اهانت» نمودی از پایین بودن آستانه تحمل مردم

به گزارش ایسنا، سیدمحسن مظهری رییس کل دادگستری استان سمنان در اولین جلسه ستاد ملی صبر استان سمنان اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز با حجم زیادی از پرونده‌ها در دستگاه قضا مواجه هستیم تشکیل چنین ستادهایی می‌تواند در افزایش فرهنگ صلح و سازش موثر باشد.

? ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به دستگاه قضا زیبنده جامعه اسلامی نیست، در استانی با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت با ورود حدود ۹۰ هزار پرونده مواجه هستیم که جای تامل دارد.

? در حال حاضر دادگستری بیمارستان بیماری‌های اجتماعی شده است، وقوع جرم و همچنین شکل‌گیری دعوا در جامعه معلول است و برای مواجهه علمی و منطقی باید به سراغ علل و ریشه‌های آن رفت که در این میان مشکلات، کاستی‌ها و نارسایی‌های فرهنگی نقش غیر قابل انکاری دارد.

? پرونده‌هایی که با این حجم زیاد تشکیل می‌شود علاوه بر هزینه‌های زیادی که در جامعه ایجاد می‌شود موجب تضعیف انسجام اجتماعی در جامعه خواهد شد.

? یکی از رسالت‌های معاونت فرهنگی قوه قضائیه را ارتقای فرهنگ عمومى است و طمع، حرص و کمرنگ شدن عواطف انسانی و همچنین نقض عهد و پیمان، بی‌توجهی به حقوق دیگران و تضعیف روحیه عفو و اغماض از مهمترین عوامل وقوع جرم و اختلاف در جامعه هستند.

?دومین اتهام استان، اهانت و فحاشی است که حکایت از پایین بودن آستانه تحمل مردم دارد.

? انتظار دستگاه قضا از نهادهای فرهنگی و مراجع مربوط اعم از حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعت، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم توجه به خطر خاموش و بی‌سروصدایی است که از این ناحیه نظام اسلامی را تهدید می‌کند.

? اهتمام معاونت فرهنگی قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد ملی صبر با هدف احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصلاح فرهنگ عمومی بوده است که تحقق آن مستلزم همگرایی و هم‌افزایی همه اعضای ستاد به منظور فضاسازی لازم گفتمان سازی و نهایتا فرهنگ سازی است..

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات