logo
logo
محیط بانان و جنگلبانان به‌عنوان ضابط قضایی معرفی می‌شوند

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با یادآوری تصویب لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان در کمیسیون کشاورزی، گفت: این قشر به طور مداوم درگیر ماموریت های انتظامی بوده اما برخی از آنها مسلح هستند و برخی دیگر مسلح نیستند بنابراین بر اساس این لایحه تمامی آنها ضابط قضایی معرفی شده و مشمول مقررات نیروهای مسلح در به کار گیری سلاح می شوند و در صورت بروز مشکلاتی در این باره حمایت های قضایی لازم از آنها به عمل می آید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان را بسط داده ایم، تصریح کرد: دو برابر شدن ضریب شغلی آنها و همچنین اصلاح ساختار یگان حفاظت مد نظر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بر اساس ماده‌ای از لایحه حمایت از محیط بانان دادگاه ها و دادسراها مکلف شده است پرونده آن دسته از محیط بان ها و جنگلبان هایی که در حین انجام وظیفه، کشف، تعقیب جرایم یا درگیری، کشته و زخمی می شوند را خارج از نوبت و به فوریت رسیدگی کند و طرف مقابل را به مجازات برساند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: در لایحه مذکور بر اساس ماموریت محیط بانان امکانات و تجهیزات در اختیار آنها قرار می گیرد.

موضوعات