logo
logo
مهمترین گلایه‌‌های مردم از پلیس ۱۱۰

✅عدم پاسخگویی، دیر پاسخ دادن و تأخیر در حضور به موقع در محل حادثه، مهمترین گلایه‌‌های مردم از پلیس ۱۱۰

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، در همایش اپراتورها و مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ فاتب ضمن تبریک پیروزی بر داعش و تقدیر از تلاش‌های بی شائبه سردار قاسم سلیمانی در نبرد با عناصر داعشی در عرصه جهانی، به تشریح تاریخچه تأسیس و راه‌اندازی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ پرداخت و گفت: با راه‌اندازی پلیس ۱۱۰، نیروی انتظامی بیش از پیش دارای اعتبار و جایگاه در اذهان و افکار عمومی به سبب بستر سازی مناسب در خدمت رسانی به مردم شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که تا پیش از راه‌اندازی پلیس ۱۱۰، بسیاری از مأموریت‌های پلیس بر زمین مانده و به نحو احسن اجرا نمی‌شد، افزود: فرماندهان و مسئولان وقت در پی آن بودند که سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند تا پلیس در هر زمان و مکانی در کنار مردم حاضر شود و به مشکلات آنها رسیدگی کند خواه این امداد‌رسانی به هنگام شب باشد یا روز، خواه در دریا ، کوه یا حتی هنگام مسافرت باشد.

وی افزود: به این ترتیب، سامانه‌ای به نام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ راه‌اندازی شد که در همه جا و در همه حال یار و یاور مردم و فریادرس آنها باشد.

رئیس پلیس پایتخت، با تأکید بر این مطلب که مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، انقلابی در زمینه تعامل تنگاتنگ پلیس و مردم در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان است، تصریح کرد: امروزه این سامانه به منظور خدمت‌رسانی به آحاد مردم، پایه‌گذاری شده و در اختیار اپراتورها و مأموران پلیس ۱۱۰ قرار گرفته است که باید به نحو احسن از آن پاسداری شود.

? اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ که به عنوان زبان گویای جامعه هستند، مطالب، اخبار و درخواست‌های مردمی را از کف جامعه و اقشار مختلف مردم جمع‌آوری کرده و به مأموران گشت‌های انتظامی ۱۱۰ ارجاع می‌دهند و این مأموران با حضور به موقع خود در محل حادثه یا رویداد، به فردی که دچار ضربه روحی، روانی، جسمی یا مادی شده است، یاری می‌رسانند.

? هر انسانی که با مشکل روبه‌رو می شود، نیاز دارد با کسی صحبت و درد دل کند چه با کسانی که به عنوان اپراتور حرف مردم را شنیده و منتقل می‌کنند و چه با مأموران پلیس ۱۱۰ که این نقش را بر عهده دارند و این خود یک توفیق است.
? اپراتورها و مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ باید ملجاء و پناهگاه امن مردم و پیک حمایت‌گر آنها باشند و اعتبار، شخصیت، جایگاه، درجه و همچنین مشروعیت پلیس ۱۱۰ به همین مسئله متکی است.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر این که پلیس و مأموریت‌هایش به صورت خلاصه در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مجتمع شده، گفت: مردم از عدم پاسخگویی، دیر پاسخ دادن و تأخیر در حضور به موقع در محل حادثه یا رویداد، گلایه‌مند هستند که باید این کاستی‌ها با مطالعه علل آن شناسایی و برطرف شود تا جایگاه پلیس در نزد مردم تعالی پیدا کند.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات