logo
logo
چنانچه زوجه به کارى اشتغال داشته ﺑﺎﺷﺪ که شرافتمندانه است

#منع_اشتغال_زوجه

✅چکیده :
چنانچه زوجه به کارى اشتغال داشته ﺑﺎﺷﺪ که شرافتمندانه است و در عین حال مورد نیاز کشور ﺑﺎﺷﺪ ،زوج نمى تواند مانع اشتغال زوجه شود

?تاریخ راى نهایى:
١٣٩٣/۶/٢٣
?شماره راى نهایى: ٩٣٠٩٩٧٠٢٢۴٧٠١٠١٨

✅رأی بدوی:

در خصوص دادخواست آقای ح.ع. فرزند م. به‌طرفیت خانم ه.پ. فرزندم. به خواسته منع اشتغال زوجه دادگاه با عنایت به دفاعیات خواهان وکیل خوانده به نام خانم‌ها ب.ج. و م.ر. با عنایت به اظهارات خواهان مبنی بر اینکه زوجه شاغل در دبیرستان دخترانه‌ای است که زیرنظرآستان قدس رضوی فعالیت می‌کند و صرفاً هفته‌ای سه روز کار می‌کند و مشاور مدرسه می‌باشد شغل خوانده ازنظر دادگاه شغل شرافتمندانه‌ای است و خوانده دلیلی مبنی بر اینکه شغل مذکور منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات طرفین باشد ارائه نکرده است و از سوی دیگر اشتغال زنان جامعه در محیط‌های آموزشی دخترانه از ضروریات جامعه ما می‌باشد فلذا با توجه به‌مراتب مذکور دعوی خواهان را وارد ندانسته و مستنداً به مفهوم مخالف ماده۱۱۱۷ و ماده۱۲۵۷ از قانون مدنی حکم به ردّ دعوی خواهان صادر و اعلام می‌نماید. رأی صادره حضوری محسوب و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل‌اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.
قاضی مأمور در شعبه۲۶۵ دادگاه عمومی خانواده تهران

✅رأی دادگاه تجدید نظر:

تجدیدنظرخواهی آقای ح.ع. به‌طرفیت خانم ه.پ. نسبت به رأی موضوع دادنامه شماره ۴۵۵ – ۱۷/۴/۹۳ صادره از شعبه ۲۶۵ دادگاه عمومی خانواده که بر ردّ درخواست منع اشتغال تجدیدنظر خوانده از اشتغال به شغل مشاوره در مدرسه دخترانه …، اشعار دارد وارد نیست زیرا رأی تجدیدنظر خواسته موافق موازین قانونی و با رعایت اصول و قواعد دادرسی صادر گردیده و ایراد اساسی متوجه آن نمی‌باشد تجدیدنظرخواه نیز در این مرحله مطلب قابل توجهی عنوان نکرده لذا به استناد ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی رأی تجدیدنظر خواسته تأیید می‌گردد این رأی قطعی است.

? رئیس شعبه ۴۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه/پژوهشگاه قوه قضاییه

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس

? @arsislaw

موضوعات