logo
logo
کاهش زمان دادرسی از ۶ به ۲ ماه در دادسرای ویژه روحانیت

✅کاهش زمان دادرسی از ۶ به ۲ ماه در دادسرای ویژه روحانیت

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام زمانی در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی گیلان و قزوین با بیان این‌که «جایگاه مهم دادسرای ویژه روحانیت در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به خوبی تبیین شده است» اظهار کرد: این بنیان مبارک از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات مناسبی را به روحانیت ارائه کرده است .

وی با اشاره به جمعیت ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار نفری استان گیلان، گفت: گیلان دارای ۱۳ حوزه علمیه برادران با جمعیت هزار و ۱۱۲ طلبه و ۹ حوزه علمیه خواهران با جمعیت هزار و ۹۳ طلبه است.

وی همچنین با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۷۴ هزار نفری استان قزوین، افزود: این استان دارای ۷حوزه علمیه برادران با جمعیت هزار و ۵۰۰ طلبه و ۹ حوزه علمیه خواهران با جمعیت هزار و ۲۰۰ طلبه است.

دادستان سابق ویژه روحانیت گیلان و قزوین، کاهش زمان دادرسی و رسیدگی به پرونده‌ها از ۶ ماه به ۲ ماه را یکی از اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر عنوان کرد و گفت: اقدامات صیانتی و پیشگیرانه در حوزه‌های علمیه نیز از دیگر فعالیت‌های دادسرای ویژه روحانیت گیلان و قزوین بوده است .

وی، بهبود ثبت رایانه‌ای و سیستمی پرونده‌ها و اجرای برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت در راستای ارتقای دانش روحانیت و … را از دیگر اقدامات انجام شده دادسرای ویژه روحانیت گیلان و قزوین طی سالیان گذشته بیان کرد.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات