logo
logo
کثرت پرونده‌ها در نحوه دادرسی تاثیر منفی دارد

✅کثرت پرونده‌ها در نحوه دادرسی تاثیر منفی دارد

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در انجام رسیدگی به پرونده‌ها، زمان زیادی صرف می‌شود، ولی در زمان اتخاذ تصمیم قضایی آنطور که باید دقت نظر لازم در حکم قضایی مناسب معمول نمی‌شود.

? هدف از نظارت در سطوح مختلف، هم کمی، هم کیفی و هم رفتاری است. مدیران قضایی ضمن پرداختن به امر خطیر قضا می بایست بر مجموعه تحت مدیریت خود نظارت دقیق و مستمر داشته باشند و لازم است احکام و تصمیمات قضایی آنها نسبت به سایر قضات از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، به عبارت دیگر هم خودشان در انجام وظایف محوله به نحو مطلوب تلاش نمایند و هم دیگران را به این موضوع ترغیب کنند، اصل در فرآیند دادرسی همانا کیفیت است، اما باید به آمار و کمیت نیز توجه داشت، نکته مهم در این رابطه این است که قضات ما در انجام رسیدگی به پرونده‌ها، زمان زیادی صرف می‌نمایند، لیکن به هنگام اتخاذ تصمیم قضایی آنطور که شاید و باید دقت نظر لازم و شرایط یک تصمیم و حکم قضایی مناسب معمول نمی‌ شود.

? فراموش نکنیم که صدور تصمیمات قضایی متقن و مستدل از سوی قضات، مهمترین گام در جهت تحقق عدالت در جامعه به شمار می‌رود. کثرت پرونده‌ها قطعاً در نحوه دادرسی تاثیر منفی دارد، اما این امر به انشای حکم و صدور تصمیم قضایی خللی وارد نمی‌نماید./ایلنا

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات