logo
logo
شرڪت‌های تجارتی عبارتند:

✍️شرڪت‌های تجارتی عبارتند:

۱_شرڪت سهامی
۲_شرڪت با مسئولیت محدود
۳_شرڪت تضامنی
۴_شرڪت مختلط غیر سهامی
۵_شرڪت مختلط سهامی
۶_شرڪت نسبی
۷_شرڪت تعاونی تولید و مصرف

?شرڪت سهامی :
شرڪتی است ڪه سرمایہ آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمے سهام آنهاست.

?شرڪت با مسئولیت محدود:
شرڪتی است ڪه بین دو یا چند نفر براے امور تجارتے تشڪیل شده و هر یڪ از شرڪاء بدون اینڪہ سرمایہ به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایہ خود در شرڪت مسئول قروض و تعهدات شرڪت هستند.

?شرڪت تضامنی:
شرڪتی است ڪه تحت اسم مخصوص براے امور تجارتے بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشڪیل مے ‌شود: اگر دارایی شرڪت برای تادیہ تمام قروض ڪافی نباشد هریڪ از شرڪاء مسئول پرداخت تمام قروض شرڪت است. هر قرارے ڪه بین شرڪاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث ڪان لم یڪن (باطل) است.

?شرڪت مختلط غیر سهامے:
شرڪتی است ڪه براے امور تجارتی تحت اسم تجارتے مخصوص بین یڪ یا چند نفر شریڪ ضامن و یڪ یا چند نفر شریڪ با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل مے شود. شریڪ ضامن مسئول ڪلیہ قروضی است ڪه ممڪن است علاوه بر دارائے شرڪت پیدا شود. شریڪ با مسئولیت محدود ڪسی است ڪه مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌اے است ڪه در شرڪت گذارده و یا بایستے بگذارد. در اسم شرڪت باید عبارت شرکت مختلط و لااقل اسم یڪی از شرڪاء ضامن قید شود.

?شرڪت مختلط سهامے:
شرڪتی است ڪه تحت اسم مخصوصے بین یڪ عده شرڪاے سهامے و یڪ یا چند نفر شریڪ ضامن تشڪیل مے شود. شرڪاء سهامے ڪسانی هستند ڪه سرمایه آن ها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوے القیمت درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایہ است ڪه در شرڪت دارند.شریڪ ضامن ڪسی است ڪه سرمایہ او به صورت سهام در نیامده و مسئول ڪلیه قروضے است ڪه ممڪن است علاوه بر دارائے شرڪت پیدا شود.

?شرڪت نسبی:
شرڪتی است ڪه براے امور تجارتے تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشڪیل و مسئولیت هر یڪ از شرڪاء به نسبت سرمایه‌اے است ڪه در شرڪت گذاشتہ است.
سازمان ثبت اسناد و املاڪ ڪشور مرجع ثبت شرڪت‌ها مے باشد در این سازمان اداره ڪلی با نام اداره ڪل ثبت شرڪت‌ها و مالڪیت صنعتے وجود دارد.

?شرڪت تعاونے تولید و مصرف:
شرڪت تعاونے تولید شرڪتی است ڪه بین عده‌اے از صاحبان حرفه تشڪیل مے شود و شرڪاء مشاغل خود را براے تولید و فروش اشیاء یا اجناس به ڪار می‌برند.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات