logo
logo
توصیه های پلیسی به مسافران

#پیشگیرى_از_وقوع_جرم

✅توصیه های پلیسی به مسافران

۱️⃣دقت کنید در صورتی که بین راه مســافری پیاده می شــود، وسایل شما به اشتباه جابجا نشود و در پایانه های مسافربری، به خودروهای متفرقه اعتماد نکنید.

۲️⃣پول های خود را در چند جای مطمئن نگهداری کنید و چنانچه هنگام مســافرت در اتوبوس به خواب می روید، دقت داشته باشید که ممکن است افرادی از این فرصت برای سوءاستفاده بهره گیرند.

۳️⃣ممکن است افرادی قبل از رسیدن به ایست های بازرسی، به بهانه های گوناگون و با جلب اعتماد شــما، ساک و وسایل خود را به صورت امانت به شما تحویل دهند، از پذیرفتن آنها جدا پرهیز کنید.

۴️⃣از افــرادی که به صــورت متفرقه در کنار جاده ها اقدام بــه عرضه مواد خوراکی و نوشیدنی می کنند ، هرگز چیزی نخرید.

۵️⃣وسایل خود را در پایانه ها یا هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس بدون نظارت ، رها نکنید و در صورت بروز هرنوع تخلف و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را ازطریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

۶️⃣در داخل ســالن فرودگاه، مراقب اموال و وسایل همراه مانند تلفن همراه، لپ تاپ، کیف دستی و ساک که در کنار خود قرار می دهید، باشید.

۷️⃣هنگام ورود به ســالن ترمینال و نیز عبور از گیت های بازرسی، از همراه داشتن بار همراه خود مطمئن شوید.

۸️⃣در صورت مواجهه با موارد مشــکوک، ســریعا مأموران پلیس مســتقر در ســالن فرودگاه ها را مطلع کنید.

۹️⃣به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده های احتمالی، از ارائه مدارک مسافرتی خود شامل گذرنامه، شناســنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت عابربانک و… به افراد غیر مسئول خودداری کنید.

?در صورت ارائه هرگونه بســته، وسایل و امانات مشکوک از افراد ناشناس، مراتب را ســریعا به پلیس گزارش و از دریافت هرگونه وسایل و بار امانتی از دیگران خودداری کنید.

۱️⃣۱️⃣مراقب افراد سودجو که در ساعات پیک پروازها، مبادرت به فروش بلیت های تقلبی در سالن فرودگاه می کنند، باشید.

۱️⃣۲️⃣در صورت مواجهه یا مشاهده افرادی که اقدام به فروش غیرمجاز بلیت، گرانفروشی و… می کننــد، موضوع را به پلیس مســتقر در ترمینال ها گزارش دهید تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

۱️⃣۳️⃣هنگام خرید اینترنتی بلیت، از صحت نشانی اینترنتی آن مطمئن شوید و از مراجعه به شبکه های اینترنتی غیرمجاز خودداری کنید/صدا و سیما

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات