logo
logo
تفاوت علامت صنعتی و علامت تجاری

َ✅تفاوت علامت صنعتی و علامت تجاری

علامت تجاری و علامت صنعتی اغلب بصورت مترادف و به جای یکدیگر بکار می روند در حالیکه در واقع میان آنها تفاوت وجود دارد. علامت صنعتی در فرضی به کار میرود که موضوع حمایت آن که همانا محصول یا کالا است، کالا یا محصول صَنعتی باشد.
البته همانطور که قبلاً گفته شد کلمه تجارتی همراه با علامت وافی به مقصود و جامع این جهات است زیرا مثلاً وقتی محصولی صنعتی یا کارخانه ای نیست دیگر نمی توان علامت را علامت صنعتی یا کارخانه ای گفت و چون استعمال علامت در مقام ارائه و عرضه به مشتری است و عرفاً علامت در جریان داد و ستد کالا یا خدمات مورد توجه قرار میگیرد صفت تجاری برای علامت جامعتر و رساتر است.
در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که یک شرکت می تواند دارای علائم صنعتی متعدد باشد، اما معمولاً و اصولاً علامت تجاری یکی است. به عبارت دیگر، یک شرکت که تولیدات متنوع دارد، ممکن است روی هر کالای خود یک علامت خاص قرار دهد؛ مانند علامتی که بر روی محصولات مختلف یک شرکت تولیدکننده کالاهای بهداشتی قرار می گیرد؛ اما همین شرکت یک علامت تجارتی دارد.
همچنین علامت تجاری برخلاف علائم صنعتی، ابزاری برای تشخیص و شناسایی منشاء و مبدأ محصول نیست.
البته در شرایطی که علامت تجاری ، مخصوص کالاهایی باشد که فقط از سوی یک شرکت ساخته می شود، علامت مزبور هم علامت تجاری و هم صنعتی است./منبع:حقوق تجارى و مالکیت صنعتى

? برای خواندن مطالب بیشتر به سایت ما سر بزنید

www.arsislaw.com ?

? لبنک عضویت در بزرگترین کانال تخصصی حقوقی در تلگرام

arsislaw@ ?

موضوعات