logo
logo
آزارهای جنسی بچه‌ها و نکاتی که باید بدانید

✍️ نکاتی که والدین و کودکان درباره آزار جنسی بچه‌ها باید بدانند

?ایرنا/ رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: کودکان باید قدرت ابراز وجود و نه گفتن در مقابل آزارهای جنسی را بیاموزند و باید آموزش داده شوند تا در صورت آزار جنسی بدون ترس از تهدیدات، موضوع را به والدین و بزرگ ترهای خود بگویند.

حسین اسدبیگی افزود: والدین باید به کودکان آموزش دهند که موارد و مشکلات آزارهای جنسی خود را با بزرگ ترهای خود در میان بگذارند چرا که برخی گاهی از کودکان، سوءاستفاده و کودکان را تهدید می کنند که اگر به کسی خبر بدهی ، آبروی خانواده خواهد رفت یا اینکه خانواده او را مقصر خواهد دانست. این تهدیدات موجب می شود که متاسفانه گاهی سال ها تعرض به کودک ادامه یابد.

?وی ادامه داد: کودکان باید آموزش داده شوند که کسی حق ندارد به نقاط خصوصی بدن آنان دست بزند و از آنان سوء استفاده کند چراکه در بسیاری از موارد ، تجاوز کامل اتفاق نمی افتد و سوء استفاده کنندگان از این طریق به اهداف شوم خود دست می یابند.
وی اضافه کرد: نمایش بدن بزرگسال به کودک نیز یکی دیگر از موارد سوء استفاده جنسی به شمار می رود که طی آن فرد در اختلالی به نام ‘بدن نمایی’ اقدام به انجام این کار می کند و کودکان باید آموزش داده شوند که این موارد را نیز با بزرگ ترهای خود در میان بگذارند؛ آموزش ها در این زمینه به کودکان باید در سطح فهمشان باشد.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: والدین نیز باید بدانند که سوء استفاده کنندگان جنسی از کودکان ، آدم های عجیب یا افراد غریبه نیستند بلکه متاسفانه اغلب سوء استفاده از کودکان توسط اشخاصی صورت می گیرد که خانواده آنها را می شناسد.
اسدبیگی افزود: آزاردهندگان جنسی کودکان حتی گاهی داخل خانواده هستند. والدین نباید کودکان را با کسی تنها بگذارند چراکه ممکن است سوء استفاده جنسی پیش بیاید ؛ ممکن است در ۹۹۹ مورد اتفاقی نیفتد اما اگر حتی همان یک بار هم اتفاق بیفتد ، جبران ناپذیر خواهد بود.

?وی تاکید کرد: باید تمهیدات لازم برای نظارت و کنترل جدی بر کودکان در حضور دیگران نیز وجود داشته باشد.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور پیش از این گفته بود که از دو هزار و ۷۶۵ مورد گزارش شده کودک آزاری به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی ، ۸۰ کودک مورد سوء استفاده جنسی و ۲۴ کودک هم مورد سوء استفاده جنسی و هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و تعداد پسر و دختر مورد سوء استفاده جنسی، برابر بوده به آن معنا که پسران نیز در معرض تهدید سوء استفاده جنسی قرار دارند.

به گفته وی، ۱۱٫۲ درصد موارد اورژانس آسیب های اجتماعی گزارش شده به مراکز سیار اورژانس اجتماعی و هشت درصد موارد گزارش شده به خط تلفنی ۱۲۳ را موارد کودک آزاری تشکیل می دهند. ۲٫۳ درصد موارد گزارش شده کودک آزاری به خط تلفن ۱۲۳ مربوط به کودک آزاری های جنسی بوده است.

? برای خواندن مطالب بیشتر به سایت ما سر بزنید

www.arsislaw.com ?

? لبنک عضویت در بزرگترین کانال تخصصی حقوقی در تلگرام

arsislaw@ ?

موضوعات