logo
logo
برای پیشگیری از سرقت همراه با خشونت چه کنیم؟

✅برای پیشگیری از سرقت همراه با خشونت چه کنیم؟

از آنجا که سرقت های توام با خشونت علاوه بر ضررهای مادی که به افراد جامعه وارد می کند موجب سلب امنیت و آسایش نیز می‌گردد باید راهکاری اندیشید تا از وقوع اینگونه سرقت‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، از آنجا که سرقت های توام باخشونت علاوه بر ضررهای مادی که به افراد جامعه وارد می کند موجب سلب امنیت و آسایش نیز می‌گردد. لذا؛ قانون گذار با تعیین مجازات حبس طولانی مدت و شلاق اقدام تقنینی به انجام رسانده و مجریان قانون نیز در راستای احقاق حق اقدامات قضایی خود را انجام می دهند.

اما با توجه به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است توصیه می‌شود هموطنان عزیز نکات پیشگیرانه‌ی زیر را مدنظر قرار دهند؛

ابتدا از سوار شدن به خودروهای مسافربر شخصی و غیرمجاز پرهیز کنیم.

ثانیاً چنانچه اشخاصی با معرفی خود به عنوان پلیس و بدون خودروی آرم دار پلیس قصد بازرسی از شما یا خودروی شما را دارند قبل از هر اقدامی با پلیس۱۱۰ تماس بگیرید.

از سوار کردن مسافران مشکوک که تقاضای سرویس دربستی به مقصد خارج از شهر یا مکانهای نامطمئن را دارند پرهیز کنیم و یادمان باشد بیشتر از نیاز روزانه وجه نقد همراه نداشته باشیم.

فراموش نکنیم هنگام دریافت وجه نقد از بانک ها یا دستگاه های خودپرداز مراقب افراد مشکوکی که ما را تحت نظر گرفته اند باشیم.

در طول مسیر تردد با خودروهای عبوری یا مسافربر از قبول هرگونه خوردنی و آشامیدنی از راننده و یا سرنشینان خودداری کنیم و بدانیم که بهترین راه انتقال پول، استفاده از چک های بین بانکی و حواله جات بانکی و عابر بانکی است.

راستی حواسمان باشد کودکان خود را در معابر و بوستان ها و اماکن عمومی رها نکنیم و در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشیم.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات