logo
logo
برنامه ششم اجازه جذب نیرو

برنامه ششم اجازه جذب نیرو به مرکز مشاوران قوه قضائیه را داده است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که در برنامه ششم به شکل ضمنی اجازه جذب نیرو توسط مرکز مشاوران قوه قضائیه داده شده است.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انحصار کار وکالت به کانون وکلا کار نادرستی است، چرا که به هر حال جامعه روز به روز به سمت پیچیدگی های زندگی مدرن می رود و مباحث حقوقی و جزایی بیشتری به وجود می‌آید که لازم است آمار وکلا افزایش پیدا کند. در حالی که اکنون در مورد آزمون های کانون وکلا محدودیت سازی وجود دارد.

وی افزود: قوه قضائیه در سال های گذشته اقدام به جذب مشاوران و کارشناسان حقوقی کرده که این امر دایره کار وکالت را افزایش می دهد. در برنامه ششم هم به شکل ضمنی به توسعه فعالیت های قوه قضائیه اشاره شده و اجازه جذب نیرو به مرکز مشاوران داده شده و منعی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم تربت جام، ‌تایباد و باخرز در مجلس ادامه داد: قوه قضائیه و مرکز مشاوران اجازه دارند با برگزاری آزمون نسبت به جذب نیرو اقدام کنند و کانون وکلا هم نمی توانند با تفسیر محدود از قانون، برای مردم دردسر درست کند.

رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه منعی برای فعالیت و جذب نیرو از سوی مرکز مشاوران قوه قضائیه وجود ندارد، گفت که در صورت درخواست قوه قضائیه تفسیر رسمی مجلس در این رابطه ارائه خواهد شد.

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات