logo
logo
بیشترین زندانیان ایرانی خارج در کشورهای شرق آسیا است

✅بیشترین زندانیان ایرانی خارج در کشورهای شرق آسیا است / قوانین دادگاه‌های شرق آسیا مناسب شهروندان ایرانی نیست

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: بیشترین زندانی را در کشورهای آسیایی و به خصوص شرق آسیا داریم که در دادگاه های آن کشورها محکوم می شوند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از این کشورها اسلامی نیستند احکامی که صادر می کنند مناسب شهروندان ایرانی نیست به این جهت دولت و ودستگاه دیپلماسی تلاش دارد با انعقاد توافقنامه های مبادله زندانی ها، وضعیت را بهبود ببخشد.

وی گفت: تلاش شده است که با شرایط خاص ایرانیان زندان در کشورهای دیگر به کشور برگردانده شود، از جمله اینکه شش ماه از محکومیت آنها گذشته باشد یا فرد تمایل داشته باشد محکومیت خود را در ایران بگذراند، این اقدامات از باب احترام به حقوق شهروندان صورت می گیرد.

نوروزی تاکید کرد: به این جهت دولت با کشورهای مختلف توافقنامه های مبادله زندانیان منعقد می کند که برای اجرای آن لازم است تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی را کسب کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶ موافقتنامه مبادله زندانیان با کشورهای مختلف منعقد شده است و  وزارت خارجه تلاش دارد به بهترین شکل ممکن از حقوق ایرانیان در کشورهای دیگر دفاع کند

 

 

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات