logo
logo
تجدیدنظر در حکم ۳ هزار محکوم موادمخدر

✅نظر اژه‌ای سخنگوى قوه قضاییه درباره تجدیدنظر در حکم ۳ هزار محکوم موادمخدر با تصویب قانون جدید

?چهل و هفتمین نشت خبری محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه
محسنی‌اژه‌ای درباره احتمال تجدید نظر در حکم حدود ۳ هزار زندانی مرتبط با موادمخدر در صورت تصویب قانون تخفیف در مجازات اعدام قاچاق موادمخدر توضیح داد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: آنچه که دولت تدوین کرده حدود ۹۰ ماده است که از این ۹۰ ماده، نزدیک ۷۰ ماده قضایی است و طبیعی است دستگاه قضایی باید نظر بدهد. این لایحه در معاونت حقوقی قوه قضاییه در دست بررسی است و معاونت با دعوت از نمایندگان دولت و حقوقدانان در دست بررسی دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه دو مسئله باید مورد توجه قرار گیرد گفت: نخست اینکه در سیاست‌های کلی ابلاغی و برنامه ششم وظیفه داریم حبس‌زدایی کنیم و مجازات هایی تعیین شود که از نوع حبس نباشد. در اینجا مجازات‌های متعددی به عنوان حبس در نظر گرفته شده که باید بررسی شود تا ببینیم کجا می‌شود کم کرد و از مجازات جایگزین استفاده شود. نکته دیگر جرم انگاری است. الان در بحث رانندگی به پلیس اجازه داده شده اگر کسی تخلف کرد، جریمه کند. بنابراین به این موضوع هم باید توجه شود و باید دید همه چیزهایی که در اینجا جرم انگاری شده، ضرورت دارد یا خیر؟

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره تجدیدنظر در احکام نزدیک به ۳ هزار نفر در صورت تصویب قانون تحفیف مجازات اعدام مواد مخدر گفت: عدد را نمی‌دانم چون برخی محکومان به اعدام و برخی محکومان به حبس ابد را شامل می شود. گرچه مقدماتی فراهم شده اما بستگی دارد که این قانون عینا از نظر شورای نگهبان تایید می شود یا خیر. به فرض تایید این قانون، در حال اندیشیدن تمهیداتی هستیم و به نظر من این هم یک بحث بین حقوقدانان است و این طور نیست که فقط اجرای احکام تصمیم بگیرد و به نظر می‌رسد دادگاه باید رأی بدهد.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات