logo
logo
تشریح مصوبات جلسه روز سه شنبه

✅ تشریح مصوبات جلسه روز سه شنبه مورخه ١٣٩۵/٣/٩ کمیسیون قضایی؛

تمدید اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات/ مصادیق اعمال مخاطره آمیز کودکان تعریف شد

الهیار ملکشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در تشریح جلسه روز ( سه شنبه ۹ خرداد ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی  و علائم تجاری به عنوان نخستین دستور کار بود از این رو درخواست شد تا مدت اجرای آزمایشی این قانون که تمام شده بود به مدت دو سال تمدید شود، البته یک فوریت این طرح پیش از این در صحن علنی تصویب شده بود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره ادامه بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: کلیات و ماده یک این لایحه در جلسه گذشته تصویب شده بود، در این جلسه ماده ۲ و ۳ نیز به تصویب رسید، در حقیقت در ماده ۲ این لایحه به تعریف افعالی که موجب مخاطرات نوجوانان و کودکان می‌شود مانند خطر شدید، اتفاقات قریب الوقوع، هرزه نگاری، فحشا، بهره‌کشی از اطفال و سوء رفتار، پرداخته شد.

وی افزود: در ماده ۳ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز مصادیق اعمال مخاطره آمیز مشخص شد، بنابراین برای این موضوع حدود ۱۰ مصداق بیان شد که سبب ایجاد فضای مخاطره آمیز برای کودکان و نوجوانان می‌شود.

ملکشاهی در توضیح مصادیق مذکور، گفت: از جمله این مصادیق، ابتلا هر یک از والدین و سرپرستان به ‌اختلالات روانی که پزشک قانونی تایید کند، اعتیاد والدین به موادمخدر و  تشکیل باندهای فساد در خانواده طفل و غیره است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ماده ۴ این لایحه در خصوص ایجاد مرکزی که بتواند متولی هماهنگ کننده سازمان های حمایتی مختلف از کودکان مانند بهزیستی، قوه قضاییه و آموزش و پرورش باشد، به دلیل اختلاف نظرات مسکوت ماند و تعیین تکلیف چنین تشکیلاتی منوط به ارایه پیشنهادات نمایندگان در جلسه بعد شد.

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات