logo
logo
تمبر پول ابزاری برای رفاه وکلای ترکیه

تمبر پول
ابزاری برای رفاه وکلای ترکیه

دکتر هما داودی
______________________

⭕️  اتحادیه کانون های وکلای ترکیه حدود ۴۸ سال دارد و بنا بر اظهارات مدیران آن ، در آغاز بنیه مالی خوبی نداشتند و از ۱۴ سال پیش به این سو ، با بکار بستن یک ایده اقتصادی ، توانسته اند به رشد و پیشرفت خوبی برسند .

?  این اتحادیه دارای  ۲۵۰ کارمند و پرسنل اداری ، ساختمان های مجلل و هتل و رستوران و مرکز همایش های بزرگ ، می باشد و مانند کانون های وکلای ایران از نظر مالی کاملا” مستقل و خودگردان بوده و مطلقا” متکی به بودجه دولتی نیست . قدر مسلّم این پیشرفت ، بدون همیاری وکلای عضو ، میسّر نبوده است .

? وکلای ترکیه موظف هستند که هنگام الصاق تمبر به وکالتنامه ها ، مبلغی حدود ۶٫۸۰ لیره ( حدود ۶۲۰۰  تومان )  به نفع اتحادیه کانون های وکلای ترکیه ، بپردازند که  به صورت تمبر به وکالتنامه الصاق می شود . نام این تمبر را هم « پول وکالت » می گویند . این پول سبب ساز ثروت خوبی برای اتحادیه شده است که به اتکاء آن خدمات بسیار شایسته ای را به وکلا ارائه می نماید .

? در حال حاضر کلیه هزینه های درمانی وکیل و بستگان درجه یک او توسط اتحادیه پرداخت می شود  . هزینه های ایام بستری وکیل به او پرداخت می شود . چنانچه وکیلی فوت نماید هزینه های فرزندان او تا اتمام تحصیلات دانشگاه توسط  اتحادیه پرداخت می شود . غیر از حقوق بازنشستگی ، معادل ۵۰ درصد آن  توسط اتحادیه به وکیل  پرداخت می شود و بسیاری از خدمات دیگر …..

⭕️  در یادداشت های بعدی به  فرصت تاریخی پیش رو ، برای به کار بستن  چنین ابتکاری در مقررات اصلاحی وکالت  اشاره خواهم کرد .

 

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات