logo
logo
تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی

✅امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی فراهم شد

خندانی گفت: سامانه «ثبت من»  امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی را فراهم کرده تا فرد متقاضی بتواند از خانه، سـند رسمی تنظیم کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: برای تنظیم اسناد رسمی، شخص باید حداقل سه بار به دفترخانه مراجعه کند اما در صورت استفاده از سامانه سند من فقط یک بار برای امضا و اثرانگشت حضور پیدا می‌کند که این موضوع در کاهش هزینه‌ها و انجام سفر‌های درون‌شهری و ترافیک و مصرف سوخت تأثیر مثبت دارد.

به گفته خندانی پس از انجام صحت‌سنجی و انجام احراز هویت با پیامک امکان تنظیم سـند به متقاضی اعلام می‌شود که در این مرحله شخص متقاضی با اسکن از مدارک خود از طریق گوشی، تصاویر را به دفترخانه ارسال و سردفتر مدارک را بررسی می‌کند و در ادامه سـند رسمی تنظیم و برای شخص متقاضی ارسال می‌شودر و در مرحله آخر متقاضی و طرفین معامله تنظیم سـند برای امضا و ثبت اثرانگشت در دفترخانه حاضر می‌شود.

او گفت: فعالیت این سامانه در دو استان به صورت آزمایشی در حال انجام است و تا پایان تیر همه دفاتر اسناد رسمی استان‌ها قابلیت اتصال به آن را خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با هدف استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات و به منظور توزیع خدمات به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم، عدم نیاز به مراجعه حضوری برای برخی از اقدامات و خدمات دریافتی و ارائه خدمات با سرعت و اطمینان بیشتر به متقاضیان با انجام احراز هویت هوشمند، ایجاد درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، در دستور کار دفتر دفتر توسعه زیر ساخت معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفت.

این سامانه به منظور دسترسی یکپارچه متقاضیان به تمامی خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قبیل سامانه‌های ملک، مالکیت معنوی، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد رسمی و… طراحی و پیاده‌سازی گردیده است.

? برای خواندن مطالب بیشتر به سایت ما سر بزنید

www.arsislaw.com ?

? لبنک عضویت در بزرگترین کانال تخصصی حقوقی در تلگرام

arsislaw@ ?

موضوعات