logo
logo
تولید، حمل و واردات هرگونه سلاح سرد بدون اخذ مجوز ممنوع شد

✅تولید، حمل و واردات هرگونه سلاح سرد بدون اخذ مجوز ممنوع شد/ معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درتشریح نشست امروز ( یکشنبه ۱۶ مهر) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در نشست امروز طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات و مجازات های بازدارنده درخصوص حمل سلاح سرد از قبیل چاقو، ساطور و شمشیر ارجاعی از صحن مورد بررسی قرار گرفت، این طرح چند ماه پس از بررسی در صحن به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان با توجه به ایرادی، مجدد طرح را به مجلس ارسال کرد.

نماینده مردم رباط کریم درمجلس شورای اسلامی،افزود: طبق ایراد شورای نگهبان باید مشخص می شد که آیا سلاح سرد تنها شامل پنجه بوکس است یا سلاح های دیگری را نیز در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون تمامی سلاح های سرد را مد نظر قرارداده است، افزود: بنابراین حمل، تولید، استفاده و واردات تمامی سلاح های سرد ممنو ع است مگر اینکه مجوزهای لازم از اتحادیه دریافت شده باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد افراد تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی با ارایه کارت مددجویی و با تایید مراجع مذکور در تمامی مراحل از پرداخت هزینه های دادرسی معاف شوند./

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات