logo
logo
ثبت ۱۵۲۶ شکایت درخصوص تنبیه بدنی

✅ثبت ۱۵۲۶ شکایت درخصوص تنبیه بدنی/روش‌هایی جز تنبیه بدنی برای متنبه شدن دانش‌آموز تعریف شود

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آمار منتشر شده مبنی برثبت ۱۵۲۶ شکایت طی سه سال از معلمان به دلیل تنبیه بدنی دانش‌آموزان، گفت: اگرچه این آمار نسبت به کل معلمان و دانش‌آموزان عدد قابل توجهی نیست اما به‌یقین طبق تعلیمات اسلام پایه‌های تعلیم و تربیت باید بر محبت و احترام بنا شود و آموزش و پرورش نیز باید این مهم را در رأس مسائل تربیتی و پرورشی خود قرار دهد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه رفتارهای ناشایست بسیاری از سوی دانش‌آموزان به ویژه مقطع راهنمایی و دبیرستان سر می‌زند و حتی توهین‌های بسیاری به معلمان خود می‌کنند اما اساس کار آموزش و پرورش اصلاح و سر به راه کردن همین دانش‌آموزان است چراکه کنار آمدن با دانش‌آموزی که خود مسائل تربیتی را رعایت می‌کند هنر نیست.

وی با بیان اینکه معلم باید روش‌های متعددی را برای جذب و متنبه شدن دانش‌آموز به کار گیرد اما تنبیه بدنی نباید در میان این روش‌ها جایی داشته باشد، افزود: متاسفانه برخی از معلمان تازه نفس شم خوبی در معلمی نداشته و با روش‌های تربیتی جذاب آشنا نیستند البته مسائل و دغدغه‌های اقتصادی نیز حوصله و انگیزه آن‌ها را برای وقت و انرژی گذاشتن در کارشان گرفته است.

قمی با بیان اینکه تنبیه بدنی نه تنها دانش‌آموز را اصلاح نمی‌‎کند بلکه آن‌ها را گستاخ خواهد کرد، افزود: آموزش‌های روانشناسی باید هر سال برای معلمان تکرار و یادآوری شود و علاوه بر آن نیز باید آموزهای عقیدتی که تقوا و سعه صدر را افزایش می‌دهد نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تنبیه بدنی نه معلم و نه دانش‌آموز را به سعادت نمی‌رساند، اظهارکرد: آموزش و پرورش باید با معلمان خاطی در این خصوص برخورد کند./

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات