logo
logo
جلسه مشترک نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز و قوه قضاییه

✅جلسه مشترک نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز و قوه قضاییه/ توافق برای پرداخت حق‌الزحمه وکالت‌های تسخیری و معاضدتی

به گزارش ایلنا، پیرو جلسات قبلی، جلسه‌ با حضور نمایندگان منتخب کانون وکلای مرکز جندقی و محمد نبی و نمایندگان رییس قوه قضاییه بیگی و محدث روز شنبه مورخ ۱۳۹۶/۲/۲۳ در محل قوه قضاییه تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شده است .

از جمله مقرر شد تا ترتیب نشست مشترک هیأت مدیره با رییس و معاونان قوه‌قضاییه در آینده نزدیک داده شود.

همچنین موضوع پیشنهاد حذف تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری که قبلاً از سوی کانون مرکز پیشنهاد شده بود به بحث گذاشته شد و مقرر شد اقدامات لازم درجهت اجرایی شدن پیشنهاد کانون از طریق ارائه پیشنهاد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی الامکان ارائه طرح از سوی عده‌ای از نمایندگان معمول شود.

همچنین در خصوص مشکلات ناشی از فعالیت موسسات حقوقی بحث و تبادل نظر شده و مقرر شد تا در جلسه مشترک با حضور معاون قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت و اسناد و املاک تصمیمات لازم اتخاذ و اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه موضوع ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی و مشکلات پیش آمده در این بستر مطرح و مقرر شد ترتیب برگزاری جلسه مشترکی با حضور معاون محترم انفورماتیک قوه قضاییه با نمایندگان کانون داده شده تا تصمیم مقتضی برای رفع مشکلات پیش آمده اتخاذ شود.

درخصوص پرداخت حق الزحمه وکالت‌های تسخیری و معاضدتی که سال هاست معطل مانده است مقرر شد، از طریق معاونت راهبردی قوه قضاییه و دولت در بودجه سال آینده پیش بینی و منظور شود.

در پایان پیرامون حسن تفاهم بین قضات و وکلا بحث و تبادل نظر شده و مشکل پیش آمده در خصوص یکی از همکاران وکیل در مجتمع قضائی شهید مدنی از سوی نمایندگان کانون مطرح که نمایندگان قوه قضائیه اعلام کردند موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام خواهند کرد.

 

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات