logo
logo
دانش آموختگان حقوق می‌تواند در همه عرصه‌ها راه گشا باشند

✅دانش آموختگان حقوق می‌تواند در همه عرصه‌ها راه گشا باشند

 

دکتر عسگر جلالیان مدیر کل تنقیح قوانین وزارت دادگستری در گردهمایی فارغ التحصیلی رشته حقوق در دانشگاه پیام نور مرکزی عنوان کرد:

?توان و ظرفیت فارغ التحصیلان را نباید کم گرفت، در همه عرصه‌ها دانش آموختگان حقوق می‌تواند راه گشا باشند.

? استفاده از دانشجویان حقوق عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: بررسی موضوعات جرم یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در اینجا می‌توان از دانشجویان حقوق بهره برد.

? بیشترین آمار دانشجو و هئیت علمی در رشته حقوق مربوط به دانشگاه پیام نور است

?در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور بالاترین نرم هوشی مربوط به رشته حقوق است، از این رو می‌توان گفت: دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه‌های سرآمد در این رشته است.

?در رشته حقوق تعداد فارغ التحصیلان این رشته در زیرشاخه‌های مختلف در مقاطع بالای آزمون‌ها بیشترین موفقیت از آن دانشجویان دانشگاه پیام نور بوده است، از این رو در وزارت دادگستری ما برنامه‌هایی را در پنج گروه حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزاء و جرم شناسی، حقوق بین الملل و حقوق محیط زیست با تمام توان در نظر گرفته ایم تا بتوانیم از دانش آموختگان پیام نور در رشته‌های مختلف در این بخش‌ها جایگزین کنیم.

?برای این کار ما اتحادیه انجمن‌های دانشگاهی را تشکیل داده و جلساتی گذاشته ایم تا کارگروه‌های مختلف علمی را از طریق این برند ساماندهی کنیم، دانشجویان می‌توانند اطلاعات و تخصص خود را در این فضا درج کرده و از این شرایط به وجود آمده بهره لازم را ببرند.

?هدف ما از استفاده از دانشجویان پیام نور کمک به قوه قضائیه است، ما دانش آموختگان حقوق باید به کاهش آسیب‌های جامعه کمک کنیم، بررسی موضوعات جرم یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در اینجا می‌توان از دانشجویان حقوق بهره برد.

?در قوه قضائیه موضوع دیگر ما استفاده از ظرفیت‌های علمی برای مجازات‌های حبس است، در واقع در این بخش ما باید از ظرفیت داوری بهره لازم را ببریم، در نظام حقوقی امروز ما امر داوری بسیار مورد توجه است و متاسفانه ما از ظرفیت داوری در کشور خود در بخش‌های مختلف استفاده نکرده ایم.

? دانشجویان ما امروز باید در رشته حقوق برای مقاطع بالاتر اقدام کنند
?ما باید خودمان شان حقوق را حفظ کنیم، در عرصه فرهنگ حقوقی هر حقوقدان درست و با سند حرف می‌زند و ما باید ادبیات حقوقی را همیشه زمینه کار خود قرار دهیم، یک انسان حقوقی با افراد سیاسی و عام متفاوت است.

?توان و ظرفیت فارغ التحصیلان را نباید کم گرفت، در همه عرصه‌ها دانش آموختگان حقوق می‌تواند راه گشا باشند.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات