logo
logo
دستورالعمل اجرایی ناظر بر ارز

✅ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل اجرایی ناظر بر ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر به گمرکات سراسر کشور

اصلاحیه دستورالعمل اجرایی ناظر بر ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر از سوی دفتر واردات به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.

متن این دستورالعمل به این شرح است:

۱- طبق دستورالعمل مذکور، ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی (چک بانکی، چک تضمینی، چک مسافرتی، سایر اسناد مالی قابل انتقال) و یا  اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مجاز بوده و نیاز به اظهار نداشته، لیکن جهت مبالغ بیش از ۱۰۰۰۰ یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مسافر می‌بایست به سامانه مربوطه به آدرس www.cdf.irica.ir مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام نموده و پس از اخذ کد رهگیری و چاپ فرم مورد نظر توسط گمرک، به باجه بانک ملی ایران هدایت گردد.

۲- بانک ملی ایران پس از  دریافت ارز/ اسناد بانکی/ اوراق بهادار بی‌نام، نسبت به ارائه رسید چاپی حاوی کد رهگیری، مبلغ و نوع ارز/ اسناد بانکی/ اوراق بهادار بی‌نام دریافتی به مسافر اقدام و مراتب را به طور سیستمی به گمرک اعلام می‌نماید.

۳- گمرک پس از دریافت اطلاعات ارسالی بانک ملی ایران، نسبت به استعلام مراتب از مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی اقدام می‌نماید.

۴- مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، پس از بررسی، نسبت به اعلام نتیجه به گمرک اقدام می‌نماید.

۵- در صورت تأیید منشأ ارز/ اسناد بانکی/ اوراق بهادار بی‌نام از سوی مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مراتب از طریق گمرک به بانک ملی ایران اعلام و بانک مزبور، بنا به درخواست مسافر یا نماینده قانونی وی، نسبت به استرداد ارز/ اسناد بانکی/ اوراق بهادار بی‌نام اقدام و مراتب را در سامانه ثبت و به اطلاع گمرک می‌رساند.

جهت دریافت متن کامل این دستورالعمل به سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir مراجعه نمایید.

 

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات