logo
logo
راهنمای رفع مسدودی حساب بانکی

✅راهنمای رفع مسدودی حساب بانکی

نکات لازم در رفع انسداد حساب بانکی

مراجع قضایی اعم از شعب تحقیق دادسرای عمومی و انقلاب، دادگاه‌های حقوقی و کیفری، اجرای احکام دادگاه‌های حقوقی و دادسرای های عمومی و انقلاب می توانند در اجرای برخی از مواد قانونی مانند ماده ۱۹ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ، مواد ۵ مکرر (الحاقی ۱۳۹۷/۸/۱۳)، ۱۴ (اصلاحى ۱۳۷۲/۸/۱۱)، ۲۱ (اصلاحی ۱۳۹۷/۸/۱۳) و ۲۱ مکرر (الحاقی ۱۳۹۷/۸/۱۳) قانون صدور چک ۱۳۵۵ با اصلاحات و الحاقات بعدى حساب بانکی اشخاص را مسدود نمایند. همچنین پس از زایل شدن علت یا موانع انسداد حساب، باید نسبت به رفع مسدودی آن نیز اقدام نمود که، برای این منظور باید به نکاتی توجه کرد و حسب مورد به اداره حقوقی بانک مربوطه نیز مراجعه نمود.

۱- جهت استعلام و پیگیری موردی حساب و رفع مسدودی آن، ارائه شماره مسدودی ۱۶ رقمی از شعب بانک های مربوطه که در آن حساب دارید، الزامی می باشد (به شعب بانکی های تهران هم می توانید مراجعه کنید.)

۲- جهت پیگیری پاسخ بانک ها نسبت به نامه انسداد حساب، به همان مرجع صدور نامه مسدودی (دادسرا یا دادگاه یا اجرای احکام) مراجعه کنید.

۳- جهت رفع انسداد در صورت نیاز یک یا دو تا بانک ضروری به صورت دستی و بقیه بانک ها به صورت سیستمی ظرف یک ماه انجام می گردد.

۵- جهت رفع مسدودی حساب به صورت دستی، فقط باید به ادارات حقوقی بانک ها در تهران مراجعه گردد.

? برای خواندن مطالب بیشتر به سایت ما سر بزنید

www.arsislaw.com ?

? لبنک عضویت در بزرگترین کانال تخصصی حقوقی در تلگرام

arsislaw@ ?

موضوعات