logo
logo
راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی در قوه قضائیه مشهد – ایرنا- مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه از راه اندازی سامانه اطلاعات مردمی موسوم به ‘سجام’ در این قوه با عضویت اعضای سازمانهای مردم نهاد خبر داد.

علی اصغر رفاهی شامگاه سه شنبه در میزگرد هم اندیشی پیشگیری از جرم با حضور تعدادی از مدیران سازمانهای مردم نهاد، وکلای دادگستری، اعضای شورای شهر مشهد و مدیران دولتی مرتبط با مباحث اجتماعی افزود: پس از اینکه اعضای سازمانهای مردم نهاد مجوزدار در این سامانه ثبت نام کرده و پذیرفته شدند می توانند هر آسیب، جرم و بزهی را که مشاهده کردند به اشخاص حقوقی و حقیقی که در رابطه با همان آسیب، بزه یا جرم تکلیف قانونی دارند گزارش کنند.
وی ادامه داد: بطور مثال هم اکنون ۱۴۰ هزار همیار طبیعت،۸۰ هزار نگهبان محله، ۱۰۸ هزار عضو انجمن اولیا و مربیان و ۹۱ هزار هیات مذهبی و صدها سمن دیگر در کشور وجود دارند که می توانند در این سامانه عضو شوند.
مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه گفت: قرار است در کل کشور تعداد اعضای این سامانه به ۳۰۰ هزار نفر برسد.
وی افزود: برای طراحی این سامانه چندین سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده و مشابه آن در دانمارک به اجرا در آمده که باعث کاهش حداقلی فساد مالی و اداری در آن کشور اروپایی شده است.
رفاهی از مدیران سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای دولتی خراسان رضوی خواست در راه اندازی متناظر سامانه سجام در این استان، قوه قضائیه را یاری کنند.

موضوعات