logo
logo
زندانیان جرائم غیر عمد امسال آزاد می شوند

✅۱۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد امسال آزاد می شوند

به گزارش ایرنا، علی اکبر یساقی پنجشنبه شب در جشن گلریزان ستاد دیه استان لرستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال ۲۹۰ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می شود که در این جشن ها کمک های نیکوکاران و خیرین جمع آوری و بخشی از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت می شود.
وی گفت: هر سال بخشی از زندانیان در جشن های گلریزان با مساعدت مردم آزاد می شوند بطوریکه در سال گذشته تعداد ۹ هزار نفر از زندانیان با جرائم غیر عمد در کشور آزاد شد.
نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور افزود: مجموع بدهی این ۹ هزار زندانی جرائم غیر عمد طی سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال بود.
یساقی اظهار کرد: به طور کلی برای هر ۱۰ هزار نفر که به علت جرائم غیرعمد در زندان ها به سر می برند به مبلغی معادل هفت هزار میلیارد ریال نیاز است.
وی افزود: بخشی از بدهی زندانیان با جرائم غیرعمد توسط مردم پرداخت می شود و بخش قابل توجهی هم با مساعدت شاکیان بخشیده می شود.
نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور افزود: در فرایند آزادسازی افرادیکه با جرائم غیرعمد در زندان ها بسر می برند عوامل متعددی در کنار همدیگر قرار می گیرند که به آزاد سازی آنها منتهی می شود.
به گزارش ایرنا ۲۲۷ زندانی جرائم غیرعمد لرستان در سال گذشته توسط نیکوکاران آزاد شدند و در حال حاضر تعداد ۳۷۵ بدهکار مالی در زندان های استان لرستان به سر می برند که ازاین تعداد ۵۲ نفر بدهکار مهریه و نفقه و ۱۵ نفر بدهکاران حوادث رانندگی هستند.
مجموع بدهی این زندانیان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که با جذب ۱۵۰ میلیارد ریال می توان این افراد را از زندان آزاد کرد.

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات