logo
logo
زندانی شدن ۸۴۰۰ نفر به علت صدور چک بدون پشتوانه

✅زندانی شدن ۸۴۰۰ نفر به علت صدور چک بدون پشتوانه

مدیر عامل ستاد دیه کشور : هم اکنون از مجموع محکومان غیرعمد ۸ هزار و ۴۰۰ نفر در کشور به خاطر صدور چک بدون پشتوانه مالی، در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی افزود: هم اکنون از ۱۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد حاضر در زندان‌های کشور، هشت هزار و ۴۰۰ مددجو بابت صدور چک در زندان حضور دارند و ستاد دیه برای حمایت از این افراد ضمن برگزاری جلسات متعددی در راستای اعمال محدودیت‌های قانونی، در حوزه اعطای دسته‌های چک بانکی به افراد در زمینه فرهنگ‌سازی نیز علاوه بر تهیه مطالب آموزشی همکاری‌های مشترکی با برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون در راستای تولید آثار مستند انجام داده است.
وی گفت‌: ستاد دیه با اتکا به پرونده‌هایی که در طول ۲۸ سال فعالیت خود مشاهده کرده است ، عمده مشکلات مردمی را وجود سبک زندگی غیر اسلامی می‌داند و اصلاح رفتارها و توجه به تاکیدات دینی و قرآنی مبنی بر اینکه اگر توانایی ایفای تعهدی را ندارید هرگز زیر بار آن نروید می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
جولایی ادامه داد‌: این فاجعه که امروز دو هزار و ۵۰۰ جوان آماده بکار و نیروی انسانی فعال بابت مهریه در زندان به سر می‌برند، بیش از آن که مربوط به نقص قوانین باشد مربوط به نقض قانون است.
به گفته مدیرعامل ستاد دیه، هم‌اکنون به ترتیب استان‌های فارس با هزار و ۲۱۷ زندانی، تهران با ۹۴۹ مددجو و گیلان با ۸۵۳ بدهکار مالی و دیه بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را در کشور میزبانی می‌کنند.
وی اضافه کرد: در مقابل سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور فقط با ۷۶ محبوس واجد شرایط کمترین تعداد زندانیان محکوم به موضوعات غیرعمد و غیرکلاهبرداری را دارد و در بین استان‌هایی که رقم مددجویان تحت حمایت ستاددیه در آن‌ها دو رقمی است می‌توان به خراسان شمالی هم اشاره کرد.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات