logo
logo
زندان‌های ما ۳ برابر ظرفیت، زندانی نگهداری می‌کنند

✅زندان‌های ما ۳ برابر ظرفیت، زندانی نگهداری می‌کنند

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از افزایش ۵۰۰ هزار پرونده در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا ساوری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان جزء ۶ استان برتر کشور است و همچنین استان کرمان در تهیه و ارایه طرح های موثر جزء سه استان برتر کشور بوده و بسیاری از طرح‌ها و مدل‌های اجرایی استان کرمان در اختیار استان‌های دیگر قرار داده شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دارای ذخیره دانایی خوبی هستیم و این ذخیره دانایی را به قانون تبدیل کرده ایم؛ لذا ما با مشکل قانون مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و قوه قضاییه بیشترین خسارت را از عدم اجرای قانون می بینند، بیان کرد: در سال گذشته ۴ میلیون ۷۷۰ هزار پرونده در مراجع انتظامی کشور و همچنین ۱۵ میلیون ۲۷۳ هزار پرونده در دستگاه‌ قضایی کشور تشکیل شده است.

این مقام قضایی از افزایش ۵۰۰ هزار پرونده تشکیل شده در دستگاه قضایی کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: قوه قضاییه زیر بار این همه پرونده خفه شده است.

ساوری با بیان این مطلب که زندان‌های ما سه برابر ظرفیت خود زندانی نگهداری می‌کنند، تصریح کرد: باید موضوع خشکسالی و مهاجرت را جدی بدانیم و خوشبختانه استان کرمان در این زمینه‌ها به خوبی عمل کرده است.

ساوری با تاکید بر آنکه جمهوری اسلامی ایران از فضای گمنامی رنج می برد، اظهار کرد: تصور و برداشت ما از پیشگیری از جرم یک تصور اشتباه می باشد، این در حالی است که معنی واقعی پیشگیری از جرم این است که روی علل ایجاد جرم تمرکز داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۵ درصد مجرمین ۵۰ درصد جرم را انجام می دهند، عنوان کرد: مدیریت افقی در کشور کار بسیار سختی است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه در حوزه پیشگیری نیاز به یکسری راهبردهایی داریم که در حال حاضر در این خصوص ۷ راهبرد وجود دارد اضافه کرد: ارتقای آگاهی‌های عمومی و خصوصی، توجیه و ارشاد به موقع و بهنگام از جمله راهبردهای فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم می باشد که ۸ تا ۱۸ دستگاه در این سه راهبرد همکاری دارند.

ساوری تصریح کرد: بخشی از تجارب مقابله با حاشیه‌نشینی استان کرمان قابلیت ارایه به سایر استان ها را دارد و امیدواریم که این اقدامات استان در مبارزه با این پدیده شوم تداوم یابد.

وی خطاب به مسئولین استان کرمان گفت: اقداماتی که در اجرای اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین جلوگیری از مهاجرت انجام داده‌اید را استمرار دهید و تصمیمات خود را اجرایی کنید، ضمن آنکه معتقدم باید نگاه حمایتی از انسان‌های توسعه‌گر داشته باشیم تا سرمایه گذاران اقدامات توسعه‌ای خود را ادامه دهند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان این مطلب که در ۱۲ مرکز استان پرونده زمین خواری در آنها تقریبا به صفر رسیده است، عنوان کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها به سمت هشدار و انذار به مالکین دولتی و خصوصی باید برویم.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات