logo
logo
شروع به کار سیستم نظارت الکترونیکی مردمی بر عملکرد کارکنان قوه قضاییه در آینده ای نزدیک

✅شروع به کار سیستم نظارت الکترونیکی مردمی بر عملکرد کارکنان قوه قضاییه در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ، وحید میرحسینی در اولین همایش نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری فارس با بیان اینکه در سه سال اخیر اقدامات مناسبی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه پیش از این در حوزه ارزشیابی کارکنان کاری انجام نشده بود، اقدامات زیرساختی در پژوهشگاه تحقیقاتی قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت.

وی از تدوین آئین نامه نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه خبر داد و افزود: اطلاعات درست و تجربیات کارکنان مبنای عمل ما در ارزشیابی است و این روند باید به داوری منصفانه و نگاه مدیریتی و در نهایت رشد و پرورش کارکنانی با کیفیت منجر شود.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه نگاه حمایتی در این حوزه را نگاه غالب ارزیابی کرد و افزود: مسئولیت نظارت اخلاقی و عملکردی کارکنان بر عهده این مجموعه است.

میرحسینی بازرسی های انجام شده در سه سال اخیر را با هدف بررسی صحت کار، سرعت ارائه خدمت و کیفیت عملکردی دانست و خاطر نشان کرد: نظارت و ارزشیابی دادگستری استان فارس از نظر علمی پیشرو است.

وی همچنین از راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی ارزشیابی کارکنان در دادگستری استان فارس و شروع به کار سیستم نظارت الکترونیکی مردمی بر عملکرد کارکنان در آینده ای نزدیک در سراسر کشور خبر داد و خاطر نشان ساخت: برای شناسایی مشکلات و نقاط ضعف و قوت کارکنان بازرسی هایی صورت گرفته که برای اولین بار این مهم توسط خود مدیران دفاتر انجام شده است.

میرحسینی با بیان اینکه در نظارت و ارزشیابی، نگاه ما معطوف به ایجاد سیستم مشارکتی و حمایتی است؛ اظهار داشت: برنامه های تدوین شده در راستای تقویت کارکنان اداری دستگاه قضایی در حوزه رفتار و عملکرد است و در صورت نیاز آموزش های متناسب و هدفمند برای آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی برنامه ریزی در راستای پیشرفت کارکنان اداری بخصوص مدیران دفاتر شعب به لحاظ برخورد مستقیم با مردم را اولویت کاری در این حوزه خواند و خاطر نشان کرد: ارزیابی در این حوزه بر اساس تجربیات و توان فنی آنان رتبه بندی می شود.

میرحسینی همچنین از بررسی عملکرد سال ۱۳۹۵ کارکنان تحت سامانه جدید و به صورت سیستمی خبر داد و تصریح کرد: فرم های ارزشیابی کارکنان اداری به صورت سیستمی مورد طراحی قرار گرفته و سامانه مذکور پس از ارائه آموزش های اولیه در دسترس کارکنان اداری در دادگستری استان فارس خواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برخورد همکاران اداری در تغییر نگرش مردم به دستگاه قضایی بسیار موثر است، گفت: نظارت و ارزشیابی، داوری منصفانه از عملکرد و رفتار کارمندان اداری خواهد داشت و آنچه ملاک عمل این حوزه است معدل عملکرد کارکنان در ابعاد مختلف، احترام به مراجعان در ارائه خدمات توسط کارکنان با تکیه بر استمرار بازرسی ها خواهد بود.

گفتنی است در پایان این همایش مدیر کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ گفت.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات