logo
logo
سرقت بیشترین جرم اتباع خارجی در ایران

✅ سرقت بیشترین جرم اتباع خارجی در ایران

نماینده پلیس مهاجرت در نشست «بررسی حاشیه‌نشینی و نقش اتباع بیگانه» گفت: بیشترین جرم اتباع خارجی موضوع سرقت بوده است که در سال نود و شش تعداد بیشتری را نسبت به سال نود و پنج دستگیر کرده‌ایم.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، عظیمی، نماینده پلیس پیشگیری ناجا در نشست «بررسی حاشیه‌نشینی و نقش اتباع بیگانه» گفت: در تهران هشت درصد از آمار ۱۱۰ به حاشیه نشینی اختصاص دارد که یازده درصدش سهم اتباع خارجه است.

وی گفت: در شرق تهران پنجاه و پنج درصد گزارشهای ۱۱۰ مربوط به حاشیه نشینی بوده است که بیست و یک درصد ان مربوط به اتباع خارجه است؛ در اهواز سی و پنج درصد گزارشهای ۱۱۰ مربوط به اتباع خارجه است.

عظیمی تصریح کرد: یکی از مباحث این است که یک سری از کلانتری‌ها را بخواهیم در مناطق حاشیه نشینی استقرار داده و آنها را تقویت کنیم که البته این موضوع نیازمند موافقت ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: ما یکی دیگر از راهکارهایمان ارائه خدمات به این اتباع است و به نظرمان می‌رسد باید مشوقهایی برای این افراد ایجاد کنیم تا اینها بیایند به ما رجوع کرده و از امار غیرمجازها کاسته شود.

نماینده پلیس پیشگیری گفت: برخلاف نظر نماینده وزارت کشور که عنوان کردند نمی‌توان بر شهرداری برای عدم استفاده از اتباع غیرمجاز نظارت کرد من معتقدم میشود نظارت کرد.

سرهنگ قاسمی از پلیس مهاجرت نیز در این نشست با ارایه گزارش اقدامات گفت: در سال نود و پنج سه هزار نفر را دستگیر کردیم و در سال نود و شش تاکنون هفت هزار نفر دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: در سال نود و پنج ۶۳۹ مورد برخورد با اتباع بدون گواهینامه رانندگی داشتیم در حالی که در سال نود و شش این تعداد به زیر سیصد نفر رسید.

وی افزود: بیشترین جرم اتباع خارجی موضوع سرقت بوده است که در سال نود و شش تعداد بیشتری را نسبت به سال نود و پنج دستگیر کرده ایم.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات