logo
logo
صدور۸۰۱هزار فقره سند مالکیت

✅۸۰۱هزار فقره سند مالکیت در تهران طی سال ۹۵صادرشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید صادق سعادتیان روز شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان لویزان ثبت واقع در لویزان، افزود: در سال ۸۹ که اسناد مالکیت جلدی بود، ۲۰۱ هزار فقره سند در کل حوزه استان تهران صادر شده بود اما در پایان سال ۹۵، ۸۰۱ هزار فقره سند مالکیت در حوزه ثبت تهران صادر شد و نشانگر این است که هر سال حداقل تا ۲۰درصد صدور سند مالکیت افزایش داشته است.
مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران اظهار کرد: در سال ۹۵ نزدیک به ۲۸۲ هزار پیامک به متقاضیان در بخش سند مالکیت ارسال شد که از نتیجه عملکرد واحدهای ثبتی مطلع باشند و به این واحدها مراجعه حضوری نداشته باشند.
وی گفت: ثبت استان تهران قرار است در سال ۹۶ حداقل حدود ۱۵درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش خروجی داشته باشد.

**۹۸ درصد از اراضی ملی تهران ثبت مالکیت شده است
مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران اظهار کرد: امروز بالای ۹۸ درصد از اراضی ملی تهران در کل استان تهران ثبت مالکیت شده است و اگر مستندات ۲ درصد باقی مانده را هم دریافت کنیم ،امسال جشن انفال می گیریم.
سعادتیان درباره تثبیت مالکیت اموالی بدون وارث هم اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اداره اوقاف، جشن تثبیت مالکیت انفال را برگزار خواهیم کرد.

**۶۲ درصد از استعلامات ثبت، ۱۵ روزه انجام شده است
سعادتیان یادآور شد: درسال ۸۹ که سبک سنتی استعلامات ثبت داشتیم ، پاسخ استعلامات ثبتی به دفاتر ثبت اسناد، حداقل بین ۲۰ تا ۴۰ روز زمان می برد اما امروز با وجود مشکلاتی که در بانک جامع املاک و تراکم کار و پیچیدگی کار در تهران وجود دارد از ۵۰ درصد صدور پاسخ استعلام ظرف ۱۵ روز در سال ۹۴ به ۶۲ درصد در سال ۹۵ رسیده ایم و قرار است در سال ۹۶ به بیش از ۸۵ درصد ارتقاء یابد.
وی گفت: در سال ۹۵ از ۱۴۳ هزار و ۷۶۰ فقره پذیرش درخواست تعیین تکلیف سند مالکیت به ۱۱۲ هزار فقره رسیدگی و همچنین ۱۴۰هزار هکتار از اراضی ملی تهران تثبیت مالکیت شده است.

**۳میلیون پرونده ثبتی در تهران آرشیو الکترونیکی شده است
مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران درباره تهیه آرشیو الکترونیکی در ثبت گفت: یکی دیگر از برنامه های سازمان ثبت که می تواند ثبت را به الکترونیکی شدن کامل برساند، تهیه آرشیو الکترونیکی بایگانی هاست که این امر از سه سال گذشته آغاز شده است به طوری که حدود ۱۱۴ میلیون برگ تا امروز اسکن و حدود سه میلیون پرونده ثبتی بایگانی الکترونیکی شده است.
سعادتیان اظهار کرد: با روش سنتی در هر درخواست، ارباب رجوع ها باید حداقل سه مرتبه به ادارات ثبت، مراجعه حضوری می داشتند اما امروز درخواست ها از طریق سامانه الترونیک به ثبت ارسال می شود و به محض رسیدن به جهت تکریم ارباب رجوع از حضور آنها در واحد های ثبتی پیشگیری می کنیم و به متقاضی به محض دریافت پاکت سند مالکیت، پیامک ارسال می شود مبنی براینکه درخواست شما به اداره ثبت وصول شد.
وی اضافه کرد: کارشناسان ثبت به محض وصول درخواست ها موارد را مورد رسیدگی قرار می دهند و اگر نقص فیزیکی، فنی یا کمبود مدارک وجود داشته باشد با همان سامانه به متقاضی پیامک ارسال می شود که پرونده شما چه نقصی دارد و در تاریخ معین به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید و در صورتی که نقصی نداشته باشد، زمان تحویل سندها به پست مجدد به متقاضی پیامک می دهیم که سند مالکیت شما تحویل پست می شود.

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات