logo
logo
ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش آمار سرقت

ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه‌های اجرایی به منظور کاهش آمار سرقت/ شهرداری‌ها باید برای نصب دوربین‌های شهری اقدام نمایند/ پلیس صنوفی را که در بخش خرید اموال مسروقه فعال اند، جمع آوری کند/ دستگیری ۱۵ نفر باتهام تعرض به اموال عمومی

خبرگزاری میزان- جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درهمایش یک روزه دادسراهای عمومی استان تهران عنوان کرد:

? بالا رفتن آمار سرقت از این میزان، از آن جهت که ظرفیت جرم پذیری جامعه اشباع شده، مخدوش کننده امنیت و کاهش دهنده احساس امنیت خواهد بود. این که در روز روشن اموال مردم را ببرند و سارق دستگیر و مجازات نشود، وحشت را بر مردمی که از آن منطقه عبور می کنند مستولی می‌سازد.

?احترام آبروی افراد کمتر از حرمت مال آن‌ها نیست

?برگزاری همایش حقوق عمومی و احیای حقوق عامه

?ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از سوی شرکت‌های خودروسازی و دستگاه‌های اجرایی

دادستان تهران کاهش شمار جرم سرقت را منوط به چند ضرورت دانست که اولین آن اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از سویدستگاه‌های اجرایی است.
?وی نصب دوربین‌های با کیفیت بالا در دیگر اماکن از جمله بانک‌ها، طلافروشی‌ها و صرافی‌ها را نیز اقدامات پیشگیرانه ای دانست که اگر چه هزینه بر است، اما آثار مثبت آن ایجاب می نماید بانک‌ها، موسسات مالی و اماکن مشابه به نصب دوربین‌ها اقدام نمایند.

?ضرورت سیاست گذاری‌ در مقابله با جرم سرقت

?دادستان تهران از تعیین یکی از معاونین خود به عنوان مسوول استخراج و تدوین دستورالعملی مکتوب در خصوص مقابله با سرقت خبر داد.

?بار اصلی مقابله با جرم سرقت بر دادسراها و پلیس متمرکز است
?جعفری دولت‌آبادی بار اصلی مقابله با جرم سرقت را بر دادسراها و پلیس متمرکز دانست و در خصوص اقدامات دادستانی در این راستا، به تفکیک دادسرای سرقت از دادسرای جنایی اشاره نمود و اظهار داشت: رسیدگی به جرایم سرقت و قتل عمد در یک ناحیه اثرگذاری لازم را ندارد؛ لذا با تفکیک ناحیه ۲۷ دادسرای تهران به دو دادسرا با مدیریت جداگانه برای رسیدگی به جرایم قتل عمد و سرقت، ساختار خوبی پیش بینی شده است که نتایج مثبتی در بر داشته است.
?دادستان تهران اقدام دیگر دادستانی تهران در مقابله با جرم سرقت را، اختصاص حداقل یک شعبه تحقیق در نواحی عمومی دادسرای تهران برای رسیدگی به جرم سرقت اعلام نمود و در خصوص سومین اقدام، اظهار داشت: در برخی نواحی دادسرا که میزان سرقت بالاست، یک شعبه از اجرای احکام برای اجرای محکومیت‌های سرقت اختصاص یافته است. سیاست دادستانی بر حمایت از این شعب و دادسرای ویژه است و معتقدیم توجه به موضوع پیشگیری‌های وضعی از سوی دستگاه‌های اجرایی، ضمن کاهش آمار سرقت، در شناسایی سارق و دستگیری وی بسیار موثر است.

?پلیس در پرونده‌های سرقت بر موضوع رد مال تمرکز کند

?ارسال هزاران برگ جلب مربوط به محکومان سرقت برای پلیس

?معتقدیم همان قدر که روی کشف سرقت و دستگیری متهمان این حوزه تمرکز می شود، باید جلب محکومان به سرقت نیز مورد توجه قرار گیرد و این برنامه در سطح کشور به اجرا در آید.

?موفقیت طرح‌های مبارزه با سرقت از سوی پلیس منوط به هماهنگی قبلی اجتناب از تبلیغاتی نمودن آن است

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات