logo
logo
فیشینگ چیست؟ و چگونه انجام میشود ؟

✅ فیشینگ چیست؟ و چگونه انجام میشود ؟

? فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

▪️ فیشینگ با ایمیل های فریبنده

?در این روش از حمله های فیشینگ، شخص کلاهبردار با ارسال ایمیل های فریبنده به قربانیانش را به وارد کردن اطلاعات بانکی خود وادار کند.

?ممکن است ایمیل به ظاهر از طرف بانک شما، یک شرکت معتبر فین‌تک و یا حتی بانک مرکزی ارسال شود و از شما درخواست کند ظرف زمان معینی اطلاعات بانکی خود را ارسال کنید.

▪️فیشینگ تلفنی

?هکرها در این روش از طریق تلفن با طعمه های خود ارتباط برقرار می کنند و ضمن اینکه خود را نماینده بانک، شرکت معتبر و یا سازمانی که شما می شناسید معرفی می‌کنند از شما می خواهند جهت دریافت جایزه خود اطلاعات بانکی خود را در اختیار ایشان قرار دهید.

▪️طراحی صفحه ای نظیر درگاه پرداخت بانک

?شخص هکر در این روش صفحه ای مشابه درگاه پرداخت آنلاین بانک ها طراحی می‌کند و با قرار دادن این صفحه جعلی در فروشگاه‌های صوری و با ارائه پیشنهادهای وسوسه‌کننده خرید سعی می‌کند شما را وادار کند وارد صفحه پرداخت جعلی که طراحی کرده بشوید و وجه انتقال دهید.

?به محض ورود به این صفحه جعلی و ارائه اطلاعات بانکی اطلاعات شما به صورت خودکار برای هکر ارسال می شود و او قادر خواهد بود حساب شما را خالی کند.

▪️ فیشینگ با دستگاه های کارتخوان و ATM تقلبی

?برخی کلاهبرداران با استفاده از کارتخوان و ATM تقلبی کارت‌های بانکی طعمه‌های خود را کپی کرده و به بهانه فروش کالا، رمز عبور آن‌ها را می‌پرسند و سپس به راحتی حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

▪️فیشینگ از طریق ربات تلگرام

?تلگرام بستر مناسبی برای انتقال وجه نیست و دیده شده به بهانه انتقال وجه اطلاعات بانکی افراد از این طریق سرقت شده است./پی پینگ

? برای خواندن مطالب بیشتر به سایت ما سر بزنید

www.arsislaw.com ?

? لبنک عضویت در بزرگترین کانال تخصصی حقوقی در تلگرام

arsislaw@ ?

موضوعات