logo
logo
مبارزه با جرائم سازمان یافته

✅تصویب لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی به عنوان موضوع جلسه با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه؛ وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ۴۱ ماده بررسی و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در تشریح جلسه امروز سه شنبه (۱۷ مرداد ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی به عنوان موضوع جلسه با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه؛ وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ۴۱ ماده بررسی و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به موجب الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی با پولشویی، موادمخدر سازمان یافته و تجارت کودکان مبارزه جدی خواهد شد.

وی افزود: ایران با عضویت در این کنوانسیون می‌تواند از منافع آن بهره‌مند شود، متاسفانه در شرایط فعلی ایران ورود موثری در مبارزه با پول‌شویی، سرقت فکری و سایر موارد نمی‌تواند داشته باشد اما در صورت تصویب نهایی منافع بسیاری را برای ما به همراه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری دولت دوازدهم نیز در ادامه در جلسه کمیسیون حاضر و برنامه خود را ارایه کردند، مطالبی پیرامون سالهای همکاری ایشان با مجموعه قضایی کشور مطرح شد، به نظر می رسد نظر کمیسیون قضایی و حقوقی نسبت با این وزیر پیشنهادی مثبت باشد.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات