logo
logo
محاکم تهران از هرگونه انتقاد و پیشنهاد استقبال می‌کند

✅محاکم تهران از هرگونه انتقاد و پیشنهاد استقبال می‌کند/ قضات در صدور کیفرخواست‌های صادره از دادسرا دقت لازم را به خرج دهند

به گزارش ایلنا، عباس پوریانی، رئیس کل محاکم تهران در همایش تامین امنیت عمومی و مقابله با جرم سرقت که امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دادستان تهران، همکاران قضایی و تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی بر اهمیت افزایش تعامل دادسرا و محاکم تاکید کرد و گفت: تعامل و هم‌افزایی فی‌مابین دادسرا و دادگاه فرصتی برای انتقال تجربیات و اطلاعات فراهم آورده و از طرفی در حل مشکلات موجود راهگشا خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر استمرار جلسات مشترک بین قضات دادسرا و دادگاه اظهار داشت: تفکری که بین این دو جدایی بیاندازد باید از بین برود چراکه همدلی و همکاری دادسرا و محاکم در رسیدگی به جرائم اهمیت مضاعفی دارد.

رئیس کل محاکم تهران با بیان اینکه ضابطین قوه قضائیه چشم و چراغ دستگاه قضایی هستند، اظهار داشت: محاکم تهران از هرگونه انتقاد و پیشنهاد استقبال می‌کند و و همدلی و هم‌زبانی ما باید در این جهت باشد.

پوریانی بر اهمیت نگارش آرا صادره تاکید و تصریح کرد: آراء صادره جنبه آموزشی دارد و از طرفی انتشار منظم آرا از مطالبات اصلی جامعه حقوقی بوده، از لوازم تقویت حاکمیت قانون است و نقش مهمی در آسیب‌شناسی قوانین وخلاءهای تقنینی دارد.

وی با تاکید بر تداوم تشکیل چنین جلساتی و همکاری دادسرا و دادگاه در رسیدگی به جرایم خاطرنشان کرد: قضات در صدور کیفرخواست‌های صادره از دادسرا دقت لازم را به خرج دهند تا پرونده بدون هیچ نقصی به دادگاه ارسال شود.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات