logo
logo
محکومیت های مالی و کیفری برای سوءاستفاده کنند‌گان از اطفال و نوجوانان تعیین شد

✅محکومیت های مالی و کیفری برای سوءاستفاده کنند‌گان از اطفال و نوجوانان تعیین شد

کمیسیون قضائی و حقوقی
حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح جلسه روز دوشنبه ۶ شهریور ماه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز بندهای ۷ و ۸ و ۹ ماده ۱۱ لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان بررسی و به تصویب رسید.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس بند ۷ این ماده کسانی که اقدام به استفاده از طفل یا نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن و مبتذل کنند به مجازات درجه هفت یا ۳۱ تا ۹۱ ضربه شلاق و جزای نقدی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال جریمه می‌شود.

وی افزود: همچنین بر اساس بند ۸ ماده ۱۱ لایحه مذکور؛ واردات، صادرات، معامله، تکثیر، انتشار، عرضه، تملک، بارگذاری و هر گونه استفاده از محتویات و آثار مستهجن و مبتذل با موضوع مربوط به طفل و نوجوان با محکومیت نقدی از ۱ تا ۱۰ میلیون ریال یا شلاق از ۳۱ تا ۷۴ ضربه همراه خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: در بند ۹ این ماده نیز مصوب شد که هر گونه اقدام به برقراری ارتباط با طفل یا نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی یا ارتباط جنسی نامشروع به جزای نقدی ۱ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال یا شلاق از ۳۱ تا ۷۴ ضربه محکوم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه کارشناسانی از وزارت دادگستری، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان بهزیستی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی حضور داشتند.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات