logo
logo
مردم از برخورد دستگاه‌های مختلف راضی نیستند

بسیاری از مردم از برخورد دستگاه‌های مختلف راضی نیستند/ نظارت‌های سیستمی بر دادسراها را به جریان انداخته‌ایم

 

?دادستان کل کشور حفظ کرامت ارباب رجوع در دستگاه‌های مختلف که با مردم سر و کار دارند را لازم و ضروری دانست و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مراجعه کنندگان از رفتار برخی دستگاهها شامل دولتی، قضایی و شوراها و شهرداری‌ها راضی نیستند.

?به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در مراسم تودیع و معارفه معاون قضایی دادستان کل در مبارزه با مواد مخدر با تبریک دهه کرامت و با تاکید بر حفظ شان و کرامت مردم در نظام اسلامی گفت:مردم حقیقتا ولی نعمت ما هستند و اگر حاکمیت از مردم جدا شود هیچ ندارد.

?منتظری با اشاره به روایتی از امام رضا ( ع ) در خصوص لزوم محبت و توجه به کرامت مردم گفت: امام رضا (ع) می فرماید که التودد الی الناس نصف العقل یعنی که مهربانی و محبت به مردم نیمی از خردمندی است که نشانگر اهمیت احترام و کرامت گذاشتن به مردم در جامعه اسلامی است.

?وی افزود: تجربه نشان داده است که اگر با مردم از در دوستی و محبت وارد شوید و با آنها به خوبی صحبت کنید حتی اگر ذی حق هم نباشند با رضایت دادگاه ها و نهادهای اجرایی را ترک می کنند.

?دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معضل مواد مخدر موجب آسیب های فراوان می شود گفت :دادستانی کل کشور هم، می تواند و هم باید، نقش بیشتر و تاثیر گذارتری در زمینه مقابله با مواد مخدر و اصلاح قوانین آن داشته باشد و در این راه البته آماده همکاری بیشتر و نزدیک تر با ستاد کل مبارزه با مواد مخدر است.

?وی تصریح کرد:ستاد مبارزه با مواد مخدر هم می توانست و می تواند بهتر از گذشته کار کند و البته ما منکر زحمات آنها نیستیم و اگر انتقادی هم از مجموعه این ستاد و دیگر ستادها می کنیم به منظور بهبود امور است.

?منتظری در پایان با تاکید بر اینکه دادستانی کل کشور با کمبود نیرو و امکانات مواجه است افزود: با این حال در حد امکان و توان تلاش می کنیم و از جمله در بخش نظارت بر عملکرد دادسراها در کنار نظارت های دوره ای حضوری، نظارت های سیستمی را به جریان انداخته ایم و در حال تکمیل آن هستیم.

 

? برای خواندن مطالب بیشتر به سایت ما سر بزنید

www.arsislaw.com ?

? لبنک عضویت در بزرگترین کانال تخصصی حقوقی در تلگرام

arsislaw@ ?

موضوعات