logo
logo
نتیجه معکوس راه‌اندازی پلیس اطفال

✅نتیجه معکوس راه‌اندازی پلیس اطفال درصورت مجهز نبودن کانون اصلاح و تربیت/آزمون و خطا در راه اندازی پلیس اطفال به صلاح جامعه نیست

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت راه اندازی پلیس اطفال، افزود: باید قبل از آنکه پلیس اطفال تشکیل شود، برای دادسرای ویژه اطفال سازوکار مناسبی لحاظ شده تا از لحظه کشف جرم، دستگیری مجرم و محاکمه آن بتوان شیوه و راهبرد درستی را تعریف کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که معمولا قوانینی در کشور تصویب می شود که سازوکار اجرای آن هنوز تدوین نشده است لذا اگر قرار باشد پلیس اطفال بدون سازوکار مناسب به تصویب برسد همانند برخی از قوانین، نمی تواند شکل اجرایی به خود گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ما به دنبال احیای پلیس اطفال هستیم درحالی که زمینه برای اجرای آن فراهم نیست به گونه ای که امروزه دادگاه ها و دادسراهای ویژه اطفال را شاهد نیستیم و در این شرایط نمی توان پلیس اطفال را راه اندازی کرد.

وی یادآور شد: راه اندازی پلیس اطفال نوعی آزمون و خطا است که به صلاح نیست و تنها جامعه متضرر می شود و باید قبل از تصویب آن، بررسی های لازم جهت اجرای آن فراهم شود.

کمالی پور تاکید کرد: بدون شک افق و چشم انداز راه اندازی پلیس اطفال بر کسی پوشیده نیست اما با ساختار امروزی، نتیجه معکوسی از راه اندازی پلیس اطفال خواهیم گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید قبل از آنکه پلیس اطفال راه اندازی شود، دادسراها و دادگاه های تخصصی ویژه اطفال ایجاد و کانون های اصلاح و تربیت نیز مجهز شوند تا بتوان از راه اندازی پلیس اطفال نتیجه دلخواهی به دست آورد.

 

کانال تلگرامی موسسه حقوقی عدل آوران آرسیس:

@arsislaw

موضوعات