logo
logo
۴٧هزار نفر در آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری شرکت کردند/ کارشناسی ۶۰ هزار فقره گزارش طی سال‌جاری در تهران

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران تاکید کرد: در سال جاری ۴۷ هزار نفر در آزمون کتبی کارشناسان رسمی دادگستری شرکت کردند که مجموعا هفت هزار و ۵۰۰ نفر قبول شدند که پس از کارآموزی پروانه می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مجتبی بهرام‌علی در همایش روز کارشناس که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان و حضار گفت: اهمیت و جایگاه کارشناس رسمی دادگستری بر هیچ کس پوشیده نیست و در حقیقت کارشناسان، به عنوان بازوی فنی و تخصصی و به مثابه چشم قضات هستند و به تامین عدالت کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ استان کشور کانون مستقل دارند، اظهار داشت: در این ۳۱ کانون، بیش از ۲۵ هزار کارشناس عضو هستند. از این تعداد، سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو کانون تهران هستند که در ۷۲ رشته و با حدود ۴۰۰ صلاحیت علمی و فنی فعالیت دارند.

رئیس کانون کارشناسان دادگستری تهران افزود: در سال جاری ۴۷ هزار نفر در آزمون کتبی کانون کارشناسان رسمی دادگستری شرکت کردند که مجموعا هفت هزار و ۵۰۰ نفر قبول شدند که پس از کارآموزی پروانه می‌گیرند.

بهرام‌علی ادامه داد: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۵۰ هزار فقره و شش ماه سال ۹۶ حدود ۶۰ هزار فقره گزارش کارشناسی توسط کارشناسان تهران تنظیم شد.

وی کارشناسی پرونده‌هایی همچون موسسه اعتباری ثامن‌الائمه، کاسپین، شرکت تعاونی الزهرا، فرشتگان، موسسه اعتباری توسعه و بیمه توسعه را از جمله پرونده‌هایی دانست که در آنها کارشناسی صورت گرفته است.

موضوعات