logo
logo
٧۶درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر است

✅٧۶درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر است/ دستگیری ۶۳ مورد کار چاق کن، قاضی و وکیل متخلف

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدو بیست و دومین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: در آستانه ۹دی هستیم. این روز را گرامی میدارم که نقطه عطفی بود و حقیقتا مردم با حضورشان به آسانی توطئه دشمنان را خنثی کردند و وحدت و همدلی را مستحکم کردند.

سخنگوی قو‌قضاییه به افراد ممنوع‌ الخروج و ممنوع المعامله در دهه‌های اول و دوم پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات افراد به دلیل تشابه اسمی دچار مشکلات حقوقی می‌‌شدند از این رو با همکاری سازمان ثبت اسناد، دادستانی کل و معاون اول از ۲۷هزار اشخاصی که بعلت تشابه اسمی ممنوع معامله بودند، بیش از ۲۶ هزار و ۳۵۹ نفر تعیین تکلیف شد که یک قدم خوبی بود.

وی با اشاره به سرکشی به زندان‌ها و بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروی انتظامی توسط مقامات قضایی اظهار کرد:‌ از جانب قانون تکلیف شده که مسئولان قضایی این اماکن را از نزدیک سرکشی کنند تا اگر کسی ضرورت ندارد، در زندان نباشد و تا جایی که مقدور است تسهیلاتی ایجاد کنند تا افراد آزاد شوند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: بر حسب گزارشی که به من ارائه شده هیات بازرسی به همه زندانها حداقل یکبار رفته است. در روزهای اخیر ۵۰ نفر از دستگاه قضایی در تهران توانستند با ۱۵۰۰ زندانی صحبت کنند و این کار ادامه دارد. دادستان محترم و همکاران به اداره آگاهی نیز رفتند و هر چقدر وقت اجازه دهد و بتوانند زندانیان را ببینند، مفید است.

سخنگوی قوه‌قضاییه از ۱میلیون ارتباط مردمی در طول ۸ماه گذشته خبر داد و گفت:‌ تا آخر آبان ۹۱۷هزار و ۷۰۱ مورد ارتباط داشتیم. این آمار غیر از ارتباط حضوری است. انتقادات و پیشنهادات که مطرح شده قابل توجه بوده و بعضا پیشنهادات خوبی نیز بوده است. حقیقتا برخی از آنها قابل استفاده بود و از این رو به معاون حقوقی ارجاع می‌دادم.

وی گفت: تا پایان آبان ماه سالجاری، ۲۸هزار و ۱۴۵ هکتار رفع تصرف شد و ۶۸ هکتار قلع و قمع داشتیم که کمک قابل توجهی حتی به دولت، مردم و بیت المال است.

معاون اول قوه‌قضاییه با بیان اینکه همواره بیش از ۴۰درصد زندانیان به صورت مستقیم مربوط به مواد مخدر است، اضافه کرد: در ماه گذشته ۴۲درصد زندانیان مستقیم مربوط به مواد مخدر هستند و با جرایم حواشی و مرتبط با معضل مواد مخدر، حدود ۷۶درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر است. در ۸ ماه گذشته ۲۴۸ تن مواد مخدر کشف شد. در یک مورد ۸تن مواد مخدر در جاسک کشف شد که ۱۰۰ کیلو از آن هروئین بود. با تمام تلاش‌ها وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در آذرماه ۶۳ مورد دستگیری در مورد کار چاق کن جاعل و قاضی و وکیل متخلف داشتیم، گفت: از این تعداد ۳۷ نفر کار چاق کن، ۸نفر وکیل و ۳ نفر قاضی و تعدادی کارمند و کارشناس بودند و این آمار مختص آذرماه است.

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات