logo
logo
کاهش ۶ درصدی میزان شکایت از قضات در سال ۹۵

✅دادستان انتظامی قضات کشور از کاهش ۶ درصدی میزان شکایت از قضات در سال ۹۵ خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد در آیین تجلیل از قضات برگزیده دادگستری استان البرز با تاکید بر مسئولیتی که همه در قوه قضائیه برای مقابله با شکل‌گیری خصوصیات منفی دارند، گفت: عمده این مسئولیت بر عهده نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است که با اقدامات خود می‌توانند زمینه و شرایط بروز استعدادهای قضات را فراهم کنند.

وی با تبیین اقدامات انجام شده در راستای تقویت نظارت و ارزشیابی قضات، توضیح داد: افزایش تعداد نماینده‌ها در استان‌ها، تقویت حضور و ارزشیابی در استان‌ها، تشویق همکاران قضایی، توسعه بازرسی‌های پنهان، انسجام‌دهی به برنامه‌های نظارتی، ارتباط مستمر با مسئولان قضایی استان‌ها و تسریع در رسیدگی به تخلفات پیگیری شده است.

دادستان انتظامی قضات کشور اضافه کرد: در راستای سیاست تشویقی اعمال شده در سال ۹۵ حدود ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از همکاران قضایی تجلیل شدند که از این تعداد سهم استان البرز ۱۳۴ قاضی بود که مورد تشویق قرار گرفتند.

وی از کاهش ۶ درصدی میزان شکایت از قضات در سال ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: صدور آرای مستدل و مستند توسط قضات می‌تواند علاوه بر افزایش مقبولیت رای در طرفین دعوا، در پرورش روحیه عدالتخواهی در جامعه تاثیر فراوانی داشته باشد.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات