logo
logo
گرانفروشی در پلیس+۱۰

✅گرانفروشی در پلیس+۱۰/محکومیت شرکت پژوهش و توسعه ناجی به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان

 

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از محکومیت شرکت پژوهش و توسعه ناجی به جرم گرانفروشی خدمات در دفاتر پلیس+۱۰ خبرداد.

به گزارش ایسنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه ای از محکومیت شرکت خدمات دهنده در دفتر پلیس + ۱۰ خبرداد که در این اطلاعیه آمده که با اشاره به گزارش‌های متعددی که از سوی مردم در خصوص اضافه دریافتی دفاتر پلیس + ۱۰ در ازای ارائه خدماتی نظیر صدور، تعویض یا تمدید گذرنامه، صدور یا تعویض کارت پایان خدمت و دیگر خدمات توسط سامانه دریافت شده و بررسی گزارشات و شکایات مردمی، پیگیری های لازم صورت گرفت که با توجه به عدم طی فرآیند ذکر شده در هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، شرکت پژوهش و توسعه ناجی به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان محکوم شد.

در توضیح این مطلب گفته شده است که بر اساس بخشنامه های ابلاغی معاون اول محترم رییس جمهور و مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانه ها هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات گروه اولویت اول قیمت گذاری از جمله خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) باید با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار صورت گیرد.

در حالی که با بررسی های انجام شده مشخص شد شرکت پژوهش و توسعه ناجی در سال ۱۳۹۴ از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس ۱۰+) در اقدامی غیر قانونی، مبالغی بالاتر از نرخ های تعیین شده و مصوب از مردم و مصرف کنندگان دریافت میکرده و متاسفانه تذکرات کتبی وشفاهی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز جهت اصلاح این رویه و رعایت مصوبات و مقررات قانونی توسط شرکت پژوهش و توسعه ناجی مورد توجه قرار نگرفت. که این موضوع باعث شد این سازمان بر اساس وظایف قانونی خود و برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، پرونده تخلفاتی را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرند و شعبه تعزیرات حکومتی استان تهران، ضمن احراز تخلف، رای به محکومیت قطعی شرکت پژوهش و توسعه ناجی بابت تخلف سال ۱۳۹۴ به مبلغ بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان و درج مهر تخلف اول در پروانه شرکت مذکور صادر کرد.

این محکومیت برای سال ۱۳۹۴ در حالی است که تخلفات سال ۹۵ شرکت پژوهش و توسعه ناجی و دیگر دستگاههای مربوطه نیز تحت رسیدگی وگذر از مراحل قانونی قراردارد.

در این اطلاعیه ذکر شده است که با توجه به وجود سامانه اطلاعات قیمتی به آدرس https://www.۱۲۴.ir، همه تولیدکنندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات باید قیمتی خود را با هماهنگی سازمان در این سامانه ثبت کنند و مردم نیز می توانند با استفاده از اطلاعات قیمتی موجود در این سامانه از صحت عملکرد عرضه کنندگان کالا و خدمات در سطح کشور اطمینان حاصل کرده و تخلفات موجود یا شکایات خود را از طریق تلفن ۱۲۴ به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.

 

⚖️ گروه تلگرامی موسسه حقوقی و داوری عدل آوران آرسیس
? @arsislaw

موضوعات